بت پرستی به شیوه ما مسلمانان

بت پرستی به شیوه ما مسلمانان

۲۹ فروردین ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع

همه ادیان آسمانی و پیامبران الهی تنها به دنبال تحقق یک هدف بوده اند و آن اینکه بشر را از پرستش بتها به بندگی بخدا دعوت نمایند. 
وَ لَقَدْ بَعَثْنا في‏ كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ‏ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت‏(نحل/36)
و بيقين در هر امتى فرستاده‏اى برانگيختيم (تا بگويد) كه: خدا را بپرستيد؛ و از طغيان‏گر (ان و بت‏ها) دورى كنيد

برای ما که از پس هزار سال خدا پرستی به رفتار اقوام پیشین می نگریم عجیب است که آنها خورشید و ماه را می پرستیدند. از آن عجیب تر کسانی هستند که چیزی را می پرستند که خودشان با دست خودشان ساخته اند. برای ما جای شگفت است که انسان بتی را که به دست خود تراشیده روزی دهنده خودش بداند. 

قالَ أَ تَعْبُدُونَ ما تَنْحِتُونَ. وَ اللَّهُ خَلَقَكُمْ وَ ما تَعْمَلُونَ (صافات95و96)
گفت: آيا آنچه را  خود ‏تراشيده اید، مى‏پرستيد؟! در حالى كه خدا شما را و آنچه را مى‏سازيد، آفريده است. 
آری عجیب است اما حتی عجیب تر از آنها خود ما مسلمانان هستیم. آنها که روی به پرستش بتها آورده بودند خدا و پیامبر و امام و قرآن را ندیده و نشناخته بودند. اما ما مسلمان که نسل به نسل قرآن کریم را برای یکدیگر به ارث گذاشتیم و در هر مجلسی خواندیم و وعظ واعظان را شنیدیم و هزاران جلد کتاب نگاشتیم اینک از بت پرستان پیشی گرفته ایم و روی آنها را سفید کرده ایم. 
بتهای ما  دیگر از سنگ و چوب نیست آنها از آلیاژی نادیدنی ساخته شده اند. بتهای ما آن چیزی است که شب و روز به خدمت آن مشغولیم. همان چیزهایی است که شب هایمان را در اندیشه آن می گذرانیم. بت من آن افکاری است که مرا از سجده برای خداوند عالم بازمی دارد. آداب و رسومی که ما را به نافرمانی خدا بکشاند همان بتهایی است که با دستان خود تراشیده ایم و آنچنان به خدمت آنها مشغولیم که گویی وحی منزل است. 
بت پرست کسی است که بخاطر کسب امتیازات بیشتر برای بالادست خود خضوع می کند تا بگوید خداوند عالم روزی رسان من نیست این تو هستی که مرا روزی می دهی.بت پرست مردی است که رضای همسرش را به رضای خدا ترجیح می دهد. بت پرست زنی است که رضایت خدا را وا می گذارد تا رضایت مردمان را به دست آورد تا او را به زیبایی بستایند و او بر خود افتخار کند. 
نگاهی به زندگی مسلمان گونه خود می اندازم و میبینم صدها خدا بر آن حکومت میکند. هر یک فرمانی می دهد و مرا به سویی می کشاند. به ساز کدامیک از معبودانم برقصم؟ آری وقتی دو خدا بر سرزمینی حکم رانند آن سرزمین را تباه خواهند ساخت:
لَوْ كانَ فيهِما آلِهَةٌ إِلاَّ اللَّهُ لَفَسَدَتا(انبیاء/22)
اگر در آسمان‏ها و زمين خدايان ديگرى غير از اللَّه وجود داشت، بى ‏شك هر دو فاسد مى ‏شدند
 

نویسنده: سید مهدی خدایی   

  
 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث