مفتی وهابی: عزاداری و اظهار حزن و ناراحتی در روز عاشورا درست نیست!

مفتی وهابی: عزاداری و اظهار حزن و ناراحتی در روز عاشورا درست نیست!

۰۴ آبان ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام

«محمد العریفی» مفتی وهابی عربستانی با نزدیک شدن عاشورا پیامی خطاب به تمام شیعیان داد.

العریفی در این پیام گفت:

ای شیعیان! به خدا قسم من خیر شما را می‌خواهم، عزاداری و اظهار حزن و ناراحتی در روز عاشورا درست نیست زیرا اهل بیت [علیهم‌السلام] اقدام به اینگونه کارها در شهادت [حضرت] علی [علیه‌السلام] یا [حضرت] حسین[علیه‌السلام] نکرده‌اند!

این در حالی است که "عبدالعزیز آل شیخ" مفتی اعظم عربستان نیز هفته جاری در گفت و گویی تلویزیونی با شبکه "المجد" این کشور مدعی شد برپایی مجالس عزا در عاشورا بدعت است. وی در ادامه از مردم درخواست کرد که عاشورا را روزی برای اندوه و ماتم قرار ندهند و مدعی شد: برپایی مجالس عزا در عاشورا مخالف سنت است و کسانی که این کار را انجام می دهند از اصحاب بدعت هستند.(به نقل از شیعه نیوز)

این مفتی وهابی در حالی این سخنان را بر زبان می آورد که خود بهتر از هر کس می داند که امامان شیعه چه اهتمامی به برپایی چنین مجالسی داشته اند. امام باقر (ع) در روز عاشورا براى امام حسين (ع) مجلس عزا برپا مى‏ كرد و بر مصايب آن حضرت گريه مى‏ كردند. در يكى از مجالس عزا، با حضور امام باقر (ع) كميت شعر مى‏ خواند، وقتى به اينجا رسيد كه: «قتيل بالطف ...»، امام باق ر(ع) گريه زياد كرده، فرمودند: «اى كميت! اگر سرمايه‏ اى داشتيم در پاداش اين شعرت به تو مى ‏بخشيديم؛ اما پاداش تو همان دعايى است كه رسول خدا (ص) درباره حسان بن ثابت فرمودند كه همواره به جهت دفاع از ما اهل‏ بيت (ع)، مورد تأييد روح ‏القدس خواهى بود». مصباح المتهجد، ص 713.

از امام رضا (ع) نقل شده است كه فرمود: «چون ماه محرم فرا مى‏رسيد، كسى پدرم را خندان نمى‏ ديد و اين وضع ادامه داشت تا روز عاشورا: در اين روز پدرم را اندوه و حزن و مصيبت فرا مى‏ گرفت و مى ‏گريست و مى‏ گفت: در چنين روزى حسين را كه درود خدا بر او باد، كشتند». (حسين، نفس مطمئنة، ص 56).   

همچنین دعبل خدمت حضرت رضا (ع) آمد. آن حضرت درباره شعر و گريه بر سيدالشهدا (ع) كلماتى چند فرمودند؛ از جمله اينكه: «اى دعبل! كسى كه بر مصايب جدم حسين (ع) گريه كند، خداوند گناهان او را مى‏ آمرزد. آنگاه حضرت بين حاضران و خانواده خود پرده‏ اى زدند تا بر مصايب امام حسين (ع) اشك بريزند»..بحارالانوار، ج 44، ص 284.

دلیل این اظهار نظر این است که وهابیان به مانند پدران یزیدی مسلکشان فرهنگ عاشورا را بزرگترین عامل براندازی و بزرگترین دشمن تفکرات خود می دانند.   


نویسنده: سید مهدی خدایی 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث