آیت الله العظمی وحید خراسانی: جز خداوند کسی را یارای وصف شهادت امام حسین علیه السلام نیست

آیت الله العظمی وحید خراسانی: جز خداوند کسی را یارای وصف شهادت امام حسین علیه السلام نیست

۰۷ آبان ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام

 

حضرت آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه حادثه عاشورا ، بهت انگیز است و هرگز نمی توانیم به عظمت این حادثه عظیم پی ببریم، گفتند: وقتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به معراج رفتند، حتی جبرئیل (علیه السلام) هم از طی کردن این مرحله باز ماند که در آن این دو جمله ذکر شده بود:«ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه».

معظم له با اشاره به اینکه  وصف شهادت سید الشهداء علیه السلام از هیج کس جز خدای متعال بر نمی آید خاطر نشان کردند:حادثه عاشورا، بهت انگیز است و هرگز نمی توانیم به عظمت این حادث عظیم پی ببریم.

ایشان با اشاره به مقام رفیع امام حسین علیه السلام در نزد خداوند و سلسله کائنات و وصف ناپذیر بودن آن، گفتند: این جایگاه به حدی بالاست که آرزوی پیامبران علیهم السلام زیارت قبر مطهر ایشان است؛ از جمله حضرت ابراهیم علیه السلام که آروز داشتند به زیارت امام حسین علیه السلام بروند و اینجاست که عقل، حکمت و فقه برای شناخت این همه عظمت امام حسین علیه السلام ناتوان است. 

حضرت آِیه الله وحید خراسانی با اشاره به مظلومیت  سالار شهیدان یادآور شدند: آن چه در این عالم دیده می شود و یا دیده نمی شود و یا قابل درک است و یا قابل درک نیست، همه برای امام حسین علیه السلام گریه می کنند.

معرفی عاشورا و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دو تکلیف بزرگ مبلغان است 

حجه الاسلام و المسلمین وحید خراسانی با بیان اینکه بزرگترین رسالت طلاب شناساندن عظمت و بزرگی پیامبر اکردم صلی الله علیه و آله و سلم است، اظهار داشت :معرفی عاشورا و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دو تکلیف بزرگ برای ما  حوزویان است ؛ زیرا جامعه امروز بشری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به خوبی نمی شناسد


 منبع: گزیده ای از سخنان آيت الله العظمي وحيد خراساني مد ظله العالی در جمع مبلغان کشور(94/07/18)، مشروح سخنان معظم له  در سایت حضرت آیه الله العظمی وحید خراسانی موجود می باشد.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث