حافظ نابینای عمان در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو

حافظ نابینای عمان در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو

۳۰ آذر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع
نام علامه نورالدین عبد الله بن‌حمید السالمی از علمای معاصر عمان و حافظ نابینای قرآن که در ۴۷ سالگی دار فانی را وداع گفت، در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابه نیوز»، کشور عمان توانست نام دو تن از علما و اندیشمندان برجسته خود را در فهرست مشاهیر جهانی سازمان یونسکو به ثبت برساند.
علامه نورالدین عبد الله بن حمید السالمی، مصلح اجتماعی، حافظ کل قرآن و از نوگرایان در اندیشه اسلامی معاصر و ابوعبدالله الازدی معروف به «ابن ذهبی»، از علمای برجسته عمانی در حوزه فقه، شیمی، فیزیک و طب، دو اندیشمند برجسته عمانی بودند که نام آن‌ها در لیست مشاهیر جهانی یونسکو به ثبت شد.
علامه نورالدین عبد الله بن حمید السالمی یکی از شخصیت‌های برجسته عربی ـ اسلامی است که نقش تأثیرگذاری در تاریخ اسلام از خود برجای گذاشته است و یکی از پیشگامان اندیشه‌ انسانی معاصر به شمار می‌آید.
وی در سال 1987 میلادی در «الرستاق» عمان متولد شد و در 12 سالگی بینایی خود را از دست داد؛ این عالم وارسته عمانی حافظ کل قرآن بود و از نوگرایان در عرصه اندیشه اسلامی و جنبش علمی معاصر به شمار می‌آید و در سن 47 سالگی دارفانی را وداع گفت.

ابوعبدالله الازدی معروف به ابن ذهبی، نیز از دانشمندان برجسته عمانی در زمینه پزشکی، فقه، شیمی و فیزیک بود که پزشکی را نزد دو دانشمند بزرگ ایرانی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا آموخت. وی صاحب نخستین واژه‌نامه در حوزه پزشکی در جهان است.


منبع: خبرگزاری ایکنا (94/09/26)

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث