پوشش اسلامی یک استاد مسیحی و تعلیق از کار

پوشش اسلامی یک استاد مسیحی و تعلیق از کار

۳۰ آذر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه ایندیپندنت،  دکتر لاریسیا هوکینز، استادیار علوم سیاسی کالج ویتون اعلام کرد که به خاطر معلق شدن از کار، از اقدام خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این استاد غیرمسلمان آمریکایی تاکید کرد: انگیزه من نشان دادن عشق مسیح در زمانی است که برادران و خواهران مسلمان ما به شدت به حاشیه رانده شده‌اند. من به خاطر عشقم به مسیح و پیام او برای عشق ورزیدن به همسایگانمان، این اقدام را انجام می‌دهم.
 
هفته گذشته،(11نوامبر)لاریساهاوکینز،استادیارعلوم سیاسی در کالج ویتون، اعلام کرد تصمیم دارد تا با پوشیدن حجاب به طور نمایشی از " همبستگی انسانی " با مسلمانان ، حمایت کند

هوکینز از روز 20 آذر شروع به استفاده از حجاب کرده بود. این اقدام در پی سخنان جنجال برانگیز دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات آتی این کشور مبنی بر منع ورود مسلمانان به آمریکا و نیز در آستانه میلاد مسیح و سال نو مسیحیان انجام شد.

وی اعلام کرد: من در کنار همسایگان مسلمانم ایستاده‌ام به خاطر عشق به مسیح و عشقی که معتقدم او برای همه جهان دارد. و من در این کار تنها نیستم. اینجا در ایلینوی و در سراسر آمریکا پیروان مسیح نشان داده‌اند که صدای اسلام‌ستیزی که ما در رسانه‌ها می‌شنویم از زبان مسیحیان آمریکایی نیست.

تعلیق از کار به دلیل پوشش اسلامی:

هوکینزاز سوی رؤسای کالج تا زمان بررسی شرایط، از کار معلق شد.
مسئولان کالج ویتون بعداً اعلام کردند که این تعلیق به خاطر حجاب نبوده بلکه به خاطر سخنان هوکینز در مورد ارتباط مسیحیت با اسلام بوده است.
اما هوکینز پای گفته‌ها و حجاب خود ایستاده و در صفحه شخصی خود در اینترنت اعلام کرد که پس از مشورت با شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا، برای نشان دادن اعتراض خود به وضعیت مسلمانان این حرکت را آغاز کرده است.

منابع:(1) خبرگزاری ایکنا ( 94/09/28) ، علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایتhttp://www.theguardian.com مراجعه کنند.

     

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث