جملات شهید آوینی (2) (+پوستر)

جملات شهید آوینی (2) (+پوستر)

۰۳ تیر ۱۳۹۵ 0 فرهنگ و اجتماع

رمز پیروزی (1) 

حزب الله پيروز است و پيروزي خويشتن را مديون فقري است كه در پيشگاه غني مطلق دارد، و معراج تكامل او اين است كه وسيله‌اي در خدمت تحقق اراده‌ي حق باشدو از همين است كه حزب الله اهل اطاعت است و سر به فرمان اولي الامر دارد.

کتاب گنجینه های آسمانی


شهید آوینی

رمز پیروزی (2) 

دشمن رمز پيروزي ما را نمي‌داند، و از همين است كه هنوز شكست كامل خويش را باور ندارد. حزب الله هر چند وطن خويش را دوست مي‌دارد، اما از تعلقات جغرافيايي آزاد است و براي آب و خاك نيست كه مي‌جنگد. ميهن او اسلام است...

 

 کتاب گنجینه های آسمانی


شهید آوینی

رمز پیروزی (3) 

ايران امروز مركز آن نور مقـدسي است كه در ظلمات اين عصر درخشيدن گرفته است و فرداي تاريخ را تا عصر عـدالت جهــاني، روشن خواهد ساخت.

 کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 64


شهید آوینی

رایحه ظهور

ظهور انقلاب اسلامی و بهتر بگویم، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی(س) برای من کافی بود تا باور کنم که عصر تمدن غرب سپری شده است و تا آن وضع موعود که انسان در انتظار اوست فاصله ای چندان باقی نمانده است.

کتاب آغازی بریک پایان / ص ۱۵۹


شهید آوینی

حضور الحاضر

بگذار دشمن خود را بفريبد و از پيوند تاريخي ما با عاشورا غافل بماند. اگر امام تنها نماند اسلام هم پيروز خواهد شد، و ما اهل كوفه نيستيم كه امام را تنها بگذاريم.

 کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 64


شهید آوینی

حزب الله 

اسوهٔ حزب‌الله ابوالفضل العباس علیه‌السلام استو درس وفاداری را از او آموخته‌اند.وقتی با این جوانان سخن از عباس می‌گویی،در دل خود جراحتی هزار و چند صد ساله را بازمی‌یابندکه هنوز به خونِ تازه آغشته است؛جراحتِ کربلا را می‌گویم...

برگرفته از کتاب «گنجینهٔ آسمانی»، گفتار متن فیلم‌های «روایت فتح»


شهید آوینی

به سوی معشوق

ظهور این جوانان نشانه‌ای است بر پایان عصر حاكمیت ظلم و استكبار و نزدیك شدن دولت كریمه‌ی آل محمد.

کتاب گنجینه ی آسمانی/ گفتار متن روایت فتح


شهید آوینی

شهادت در نگاه شهیدان 

شهادت پایان نیست، آغاز است؛ تولدی دیگر است در جهانی فراتر از آنکه عقل زمینی به ساحت قدس آن راه یابد. تولد ستاره‌ای است که پرتو نورش عرصه‌ی زمان را در می‌نوردد و زمین را به نور رب‌الارباب اشراق می‌بخشد.

گفتار متن روایت فتح


شهید آوینی

 

روشنفکران و معاصر بودن

اگر انسان هایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند،دیگر تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد!

حلزون های خانه به دوش صفحه ی 7

شهید آوینی

ضیافت

 وظيفه‌ي مادران از همه سنگين‌تر است. دامن پاك آنان حريم قدسي است كه فرزندان امروز و آينده‌ي اين امت ابراهيمي از آن به معراج عشق مي‌روند. وجود پربركت آنان قلب تپنده‌اي است كه خون صبر و استقامت و وفاداري را در تن اين امت بزرگ مي‌دواند. 

گفتار متن روایت فتح


شهید آوینی

 دهه شصت و امام خمینی (ره) (1)

امام خمینی پیامبر تازه ای نبود، اما از یادآوران بود، از مخاطبان ،انما انت مذکر، که عهد فطری مردمان با خداوند را به آنان یاداوری کرد و بعد از چند قرن که از هبوط بشر در مصداق جمعی کلی می گذشت، چونان اسلاف خویش از ابراهیم و اسماعیل تا محمد (صلی الله علیه و آله) دوره ای از جاهلیت را شکست و عصر دیگری را آغاز کرد. این عصر تازه را باید (عصر امام خمینی) نام نهاد.

مقاله دهه شصت و امام خمینی (ره)


شهید آوینی

دهه شصت و امام خمینی (ره) (2)

وجود امام خمینی و برکات آن را تنها کسانی می توانند حقیقتا درک کنندکه در جست و جوی تاریخ تحول باطنی انسان بر کره زمین به تاریخ انبیارجوع می کنند. هم آنانند که در وصف امام خمینی می گویند که او بت شکنی دیگر از تبار ابراهیم بود.

مقاله دهه شصت و امام خمینی (ره) / کتاب فردایی دیگر

شهید آوینی

 کانال تلگرام شهید آوینی (aviny_com@)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث