انفاق؛ عملی که در گذشتگان حسرت آن را می خورند

انفاق؛ عملی که در گذشتگان حسرت آن را می خورند

۰۶ تیر ۱۳۹۵ 0 معارف
تا به حال شده است آرزو کنی ای کاش یکی از آنهایی که از دنیا رفته اند به خوابم می‌آمد و می‌گفت کدام عمل در آن دنیا نتیجه بیشتری دارد؟! تا من همان را انجام بدهم
البته اعمال نیک زیادند و هر کسی به فراخور موقعیت و امکاناتش عملی برایش بهترین عمل است. اما از آیه زیر معلوم می شود که بسیاری از ما از این دنیا که می‌رویم از بین همه اعمال، حسرت انفاق نکردنمان را می‌خوریم:
وَ أَنْفِقُوا مِنْ ما رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ فَيَقُولَ رَبِّ لَوْ لا أَخَّرْتَني‏ إِلى‏ أَجَلٍ قَريبٍ فَأَصَّدَّقَ وَ أَكُنْ مِنَ الصَّالِحينَ (سوره منافقون آیه 10)
و از آنچه روزى شما كرديم (در راه خدا) انفاق كنيد پيش از آنكه مرگ بر يكى از شما فرا رسد و در آن حال (به حسرت) بگويد: پروردگارا، چرا مرگ مرا اندكى تأخير نينداختى تا صدقه و احسان بسيار كنم و از نیكوكاران شوم؟! 
پس بهتر است تا وقت نگذشته است دست بکار شویم و از آنچه داریم ـ که به تعبیر قرآن دارایی ما نیست بلکه چیزی است که خدا روزی ما کرده است ـ مقداری را در امری که مورد رضای خداست خرج کنیم تا با این کار خشنودی خدا را جلب کنیم و انشاء الله ما را هم در دفتر صالحان بنویسند.
اما انفاق در چه موردی بیشتر مورد رضای خداست؟!
 به اطراف خود نگاه کن و ببین اصلی ترین مشکل در محل زندگی شما چیست. کمک به رفع آن مشکل قطعا بیشتر خشنودی خدا را در پی دارد.
در زمان ما یکی از اصلی‌ترین مشکلات، بالا رفتن سن جوانان در امر ازدواج است که در موارد زیادی به خاطر مشکلات مالی است. چه خوب است این مورد را هم در گزینه‌های خود برای انفاق در نظر داشته باشید.
 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث