سخنان رهبر:  زن و خانواده (3) (+عکس نوشته)

سخنان رهبر: زن و خانواده (3) (+عکس نوشته)

۱۳ شهریور ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

ازدواج وسیله‌ی دلگرمی زندگی 

فرصت ازدواج و آرام گرفتن در خانواده، ‌یکی از فرصتهای مهم زندگی  است.وسیله‌ی آرامش و آسایش روحی، و دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است.


ازدواج و خانواده

زن، حافظ خانواده

نظر اسلام در زمینه رفتارهای داخل خانواده کاملا روشن است. محیط خانواده برای زن باید محیط امن، عزت بخش و آرامش خاطر باشد تا زن بتواند آن وظیفه‌ی اساسی خودش را - که همین حفظ خانواده است - به بهترین وجهی انجام دهد.


زن و خانواده

محدود کردن تعداد فرزند خطاست

محدود کردن فرزندان در خانواده‌ها، به این شکلی که امروز هست، خطاست. با این روند كنونى اگر ما پيش برويم، کشور پیر خواهد شد. خانواده‌ها، جوانها بايد توليد مثل را زياد كنند؛ نسل را افزايش دهند.


افزایش جمعیت

مهریه و جهیزیه زیاد، زوایای زندگی است

مهریه و جهیزیه‌ی زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای را به آن آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. اینها زوایای زندگی است.


رابطه مهریه و خوشبختی

ازدواج مانع فعالیت در راه خدا نیست

جوانانی که مشغول کاری در راه خدا هستند، با گرفتن همسر، با ازدواج، نباید کارشان را متوقف کنند.


ازدواج و اشتغال

آسایش در خانواده، غلبه بر مشکلات اجتماع

اگر زن در خانواده امنیت روانی و اخلاقی داشته باشد، اگر در سنگر اصلی خود آسایش و سُکن داشته باشد، حقیقتاً شوهر می‌تواند برای او اساس محسوب می‌شود. آنگاه مشکلات عرصه‌ی‌ اجتماع برای زن قابل تحمل خواهد شد و بر آنها فائق می‌آید.


زن در خانه

 نبايد به زن زور بگوييد

همان قدری که مرد در محیط خانواده ذی حق است زن هم ذی حق است. نباید به زن زور بگویید و تحمیل کنید، به حسب جسم، او ضعیف‌تر است. 


زنان در خانه

تربیت فرزند، وظیفه اصلی زن

 کسانی که فرزند و تربیت فرزند و شیردادن به بچه و در آغوش مهر و عطوفت بزرگ کردن فرزند را برای کارهایی که خیلی متوقّفِ به وجود آنها هم نیست، رها می‌کنند، دچار اشتباه شده‌اند. بهترین روش تربیت فرزند، این است که در آغوش مادر و با استفاده از مهر و محبّت او پرورش پیدا کند. 


تربیت فرزند

خانواده، کلمه‌ای طیّبه است

کلمه‌ی طیّبه هم خاصیّتش این است که وقتی یک جایی به وجود آمد، مرتب از خود برکت و نیکی می‌تراود و به پیرامون خودش نفوذ می‌دهد. 


خانواده

حفظ اسرار، رمز استحکام زندگی مشترک 

زن و شوهر باید اسرار هم را حفظ کنند،  و جایی بازگو نکند. حواستان باشد اسرار هم را محکم نگه دارید تا ان شاء الله زندگی شیرین و مستحکم شود.


استحکام زندگی مشترک
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث