سخنان رهبر: زن و خانواده (6) (+عکس نوشته)

سخنان رهبر: زن و خانواده (6) (+عکس نوشته)

۳۱ مرداد ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

خانواده خوب

خانواده‌ی خوب یعنی، زن و شوهری که با هم مهربان باشند،

باوفا و صمیمی باشند و به یکدیگر محبت و عشق بورزند.


خانواده خوب

خرید عقد و عروسی

دختر خانوم‌هایی که می‌خواهند جهیزیه درست کنند، برای خرید اسباب سر عقد و جهیزیه توی این دکان‌های گران قیمت در محلات گران قیمت شهر اصلاً پا نگذارند. بروند آن جاهایی که معروف به گرانی نیست. این طور نباشد که داماد بیچاره را دنبالشان راه بیندازند برای خرید عروس و خرید عقد. متاسفانه از این کارها می‌کنند.


جهیزیه

توصیه‌ای به دختران عزیزم

توصیه من به خواهران و دختران عزیزم این است که معلومات و آگاهی‌هایتان را بیشتر کنید. مطالعه، دقت، تحقیق، درس، ورود به مسایل مورد ابتلای روز و اهتمام به کارهای دینی، جزء وظایف حتمی و مسلمی است که امروز زنان کشور باید مثل مردان خود را موظف به انجام آنها بدانند.



وظیفه دختران دراجتماع

یکایک شما دختران باید در محیط دانشگاه، مدرسه، کار و تلاش اجتماعی و سیاسی مراقب باشید و از نفوذ فساد و رخنه کردن ترشحات آن خودداری کنید. باید نسبت به آن حساس باشید. 


تحصیل دختران در دانشگاه

بی توجهی به خانواده

یکی از مشکلات دنیای غرب که به‌تدریج پایه‌های تمدن غرب را مثل موریانه می‌خورد وعلیرغم پیشرفتهای صنعتی و علمی‌اش در بلندمدت مشرف به سقوط است. همین قضیه‌ی بی‌توجهی به خانواده است. در غرب، خانواده، مورد بی‌اعتنایی و تحقیر شده است.


خانواده در دنیای غرب

دغدغه مشکلات زنان در دادگاهها

یکی از دغدغه‌ها و نگرانیهای بنده این است که خانمها در محیطهای دادگاهی و قضایی، توانایی دفاع از خودشان را نداشته باشند نه پول داشته باشند که بتوانند وکیل درست و حسابی بگیرند، نه خودشان بتوانند از خودشان دفاع کنند و مظلوم واقع بشوند این از جمله چیزهایی است که مهم است و باید دنبال بشود.


حقوق زنان در دادگاههای خانواده

بچه داری

بچه داری از آن کارهای سخت است. شما هر کاری را در نظر بگیرید که خیلی دشوار باشد، در مقابل بچه‌داری در واقع آسان است. مردها یک روز هم نمی‌توانند این کار را انجام دهند. زنها با دقت، با حوصله، و با ظرافت این کار بزرگ را انجام می‌دهند. خدای متعال در غریزه آنها این توان را قرار داده است.


نگهداری از کودک

مگر کسانی که با تجمل عروس و داماد می‌شوند

مگر کسانی که با تجمل عروس و داماد می‌شوند خوشبخت ترند؟ چه کسی می‌تواند چنین چیزی را ادعا کند؟ این کارها جز این که  یک عده‌ جوان را، یک عده دختر را حسرت به‌دل کند و زندگی را بر این‌‌ها تلخ نماید چیز دیگری نیست... اگر نتوانستد آن جور آن‌ها هم عروسی بگیرند تا ابد حسرت به دل بمانند یا اصلاً نتوانند عروسی بگیرند. تا آمدند دخترش را بگیرند. چون دستش خالی است. این دختر در خانه بماند. این پسر دانشجو یا کارگر یا کاسب ضعیف، همین طور غیر متاهل بماند.


 پرهیز از تجملات در عروسی

خانواده

خانواده یک محیط امنی است که در آن فرزندان و پدر و مادر می‌توانند روح و فکر خود را در آن رشد بدهند. وقتی خانواده سست شد، نسلهایی که همینطور پشت سرهم می‌آیند، بی‌حفاظند.


آرامش در خانواده

زن محجبه در موضع قهرمان بر روی سکوی قهرمانی می‌ایستد 

یک زن محجبه در موضع ایمان بر روی سکو قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار می‌کند به‌این که او را تکریم و تجلیل کنند. واقعاً همه باید قلباً از زنان ورزشکار ما که در میدانها با حجاب، با عفاف، با متانت و با وقار حاضر می‌شوند، تشکر کنند.


زنان ورزشکار
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث