سخنان شهید مطهری (ره)  (+عکس نوشته) (2)

سخنان شهید مطهری (ره) (+عکس نوشته) (2)

۱۴ شهریور ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

دانستن نظریات اینها(برخی جامعه‌شناسان دین) راجع به مبنا و منشا مذهب، یک فایده اساسی‌اش برای ما این است که بفهمیم اصلاً «تعصب در لامذهبی» یعنی چه!


همیشه به ما درباره «تعصب مذهبی» گفته‌اند، که مذهبیها متعص و چون متعصب هستند، از روی کمال تعصب نظریه‌هایی را ابراز می‌دارند. ببینید آنهایی که در لامذهبی متعصب‌اند-یعنی اول، فرضشان نفی مذهب است-برای توجیه این نفی چه یاوه‌ها گفته‌اند که امکان ندارد یک انسان بی‌طرف تا این حد یاوه بافی کند!


سخنان شهید مطهری

هیچ موجوی به اندازه انسان، نیازمند به ساخته شدن نیست و هیج موجودی به اندازه انسان قابل شاخته شدن نیست و هیچ موجودی به اندازه انسان ارزش ساخته شده‌اش با ارزش ساخته نشده‌اش این‌قدر تفاوت ندارد.


سخنان شهید مطهری

مرد، بر خلاف آنچه ابتدا تصور می‌رود، در عمق روح خویش از ابتذال زن و از تسلیم و رایگانی او متنفر است. مرد همیشه عزت و استغناء و بی‌اعتنایی زن را نسبته به خود ستوده است.


سخنان شهید مطهری(ره)

بزرگترین اثر حادثه کربلا این بود که پرده نفاق را درید و حساب سلطنت عملاً از حساب دین جدا شد.


سخنان شهید مطهری

هیچ لزومی ندارد که انسان، دانشمند یا مخترع یا فیلسوف یا زعیم یا ثروتمند باشد ولی لازم است که با اراده و اعتماد به نفس و با شخصیت و صادق و درستکار و امین باشد.


سخنان شهید مطهری

تقوا و صبر وپاکی و نزاهت دراین جهان گم نمی‌شود و آدمی را از حضیض ذلت به اوج عزت می‌رساند.


سخنان شهید مطهری

کار دین و رسالت دین محو غرایز نیست، تعدیل و اصلاح رهبری و حکومت و تسلط بر آنهاست.


سخنان شهید مطهری (ره)

اگر بگویم مقام تبلیغ اسلام، رساندن پیام اسلام به عموم مردم، معرفی و شناساندن اسلام به صورت یک مکتب، از مرجعیت تقلید کمتر نیست تعجب نکنید، مقامی است در همان حد.



اولین خاصیت ایمان این است که برای انسان آرمان به جود می آورد و خاصیت آرمان این است که مساعی و کوشش‌های انسان را از پراکندگی نجات می‌دهد و تمام وجود انسان و تمام نیروها و فعالیتهای انسان جهت پیدا می‌کند و رو به یک سو می‌شود.


سخنان شهید مطهری

آن کس که عاری از روح تحقیق شد، خواه متجدد باشد و خواه متقدم، خواه بخواهد از اروپاییان تقلید کند و خواه از اهل ایمان و زهد و تقوا، از حقایق امور دور است.


سخنان شهید مطهری
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث