شهادت چند پرفسور جنین‌شناس به‌ رسالت پیامبر اکرم - قسمت سوم

شهادت چند پرفسور جنین‌شناس به‌ رسالت پیامبر اکرم - قسمت سوم

۳۰ آذر ۱۳۹۳ 0

1. جرالد. سي جرينگر Gerald C.Goerinyer

بسيار شگفت‌آور است كه در آن زمان بدون اتكا به آزمايشگاه‌هاي پيشرفته، يك شخص درس ناخوانده به اين زيبايي، اين شاخه از علم را طبقه‌بندي كند  و اصطلاحات معني داري در ارتباط با پيچيده‌ترين مفاهيم علمي بيان دارد.
2. سي مپسون Simpsonپروفسور و محقق بخش جنين شناسي كالج پزشكي و بيولوژي سلولي دانشگاه جرج تون واشنگتن در آمريكا كه تحت تأثير آيات جنين شناسي قرآن و مسلمان شده و در كنفرانس پزشكي ضمن مقاله‌اي تحقيقي اظهار داشت:
«چندين آيه در قرآن وجود دارد كه به‌طور جامع به توصيف رشد انسان از مرحله آغازين آن يعني هنگامي كه به صورت تخمك در تخمدان‌هاي بدن قرار دارد، پرداخته است.
در آن زمان به هيچ وجه اين علم داراي چنين اصطلاحات، طبقه‌بندي‌ها و تعابير امروزي نبوده و اين بسيار شگفت‌آور است كه در آن زمان بدون اتكا به آزمايشگاه‌هاي پيشرفته و بدون اطلاع از ژن‌ها و كروموزم‌هاي موجود در بدن كه براي شناسايي و درك آنها در آن زمان نياز به وقت و انرژي چند صد ساله بوده است، يك شخص امي و درس ناخوانده به اين زيبايي، اين شاخه از علم را طبقه‌بندي كند و بطور شگفت‌انگيزي اصطلاحات معني داري در ارتباط با پيچيده‌ترين مفاهيم علمي بيان دارد.
اين آيات شگفت انگيز قرآني يك اصل مهم را اثبات مي‌كند و آن اينكه حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) پيام‌هاي آسماني و الهي دريافت مي‌كرده است و او فرستاده خداست».

در قرآن مفاهيم علمي‌اي مطرح شده كه قرن‌ها بعد علم توانست بر صحت آنها مهر تأييد زند و به اهميت آنها پي ببرد.
3. تجاتت تياسن Tegatat Teyasenسي مپسون رئيس دانشكده مامايي و بيماري زنان دانشكده پزشكي بي لورهوتسون در ايالت تگزاس آمريكاست كه تاكنون به دريافت جوايز متعددي از جمله جايزه ويژه اساتيد مامايي و بيماري زنان در سال 1992 نايل گشته است.
پروفسور ژولي سي مسپيون وقتي كه دريافت قرآن دربردارنده آيات جنين شناسي است، بسيار شگفت زده شد و با يكي از علماي اسلامي به گفت‌وگو نشست و علاقمند شد كه در اين زمينه به مطالعه و تحقيق بپردازد.
پروفسور ژولي سي مپسون ابتداي امر شك داشت و مي‌خواست مطمئن شود كه اين نصوص مربوط به جنين شناسي از قرآن و سنت نبوي است.
وقتي كه مطمئن شد كه از قرآن و پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله) است، نصوص قرآني مربوط به علم وراثت نظر او را به‌خود جلب كرد؛ آياتي كه بيانگر ظهور آثار علم وراثت در مراحل اوليه جنين به هنگامي كه نطفه است، آياتي كه به دقت بيان مي‌دارد كه چگونه دو نطفه پدر و مادر با هم جمع مي‌شوند و آفرينش انسان را آغاز مي‌كنند و بعد از آن برنامه وراثت را در كروموزم‌‌ها كه اكنون، آنها را مشاهده مي‌كنيم مقرر مي‌دارد. كروموزم‌هايي كه تمام خصوصيات انسان در آن ثبت شده، رنگ پوست، رنگ مو و ساير تفاصيل.‌
بنابراين انسان در اين كروموزم‌ها در مرحلة نطفه مقدر و اندازه‌گيري شده است و خداوند در اين باره مي‌فرمايد: «قُتِلَ الانسانُ ما أكْفَرَهُ مِنْ أيِّ شَيَ خَلَقَهُ مِنْ نُطفَةٍ خَلَقَه فَقَدَّره». [عبس: 17 - 19] كشته باد اين انسان، چه خدانشناس و ناسپاس است! [ آيا مي‌داند كه] از چه چيزي خداوند او را آفريده است؟ او را از نطفه [چكه‌اي آب] آفريده كه اندازه‌گيري دقيقي در ساختارش بكار برده است.
اين اندازه‌گيري دقيق درنوارهاي كروموزمي ثبت و ضبط شده‌اند و جنين در خلال 40 روز اوليه همه اعضاء و اندام‌هايش ساخته و آشكار مي‌شود.
اين جنين منحني است و پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله) مي‌فرمايند: اِنّ أحَدَكُم يجمع خَلقَه فِي‌ بَطنِ اُمّهِ اَرْبَعينَ يَوْماً. هر يك از شما خلقتش در شكم مادرش در خلال 40 روز جمع مي‌شود.
آن‌گاه پروفسور ژولي سي مپسون اين حديث را در كنار حديث ديگر پيامبر اكرم(صلی الله علیه وآله) گذاشت كه مي‌فرمايند: اِذا مَرّ بِالنُّطفَة اِثنتَانَ وَ ارْبَعون لَيْلة بَعَثَ اللهُ اِلَيهَا مَلِكاً فَصَوَّرَها: چون بر نطفه 42 شب (6 هفته) گذشت، خداوند فرشته‌اي را به‌سويش مي‌فرستد و آن‌را صورت نگاري مي‌كند.
او با مقارنه ميان اين‌دو حديث و حد فاصل ميان آن‌دو وقتي دقايق و تفاصيل آنها را ديد، آن‌چنان شگفت‌زده شد كه دريكي از كنگره‌ها بلند شد و نظر خود را دربارة آن چنين اظهار داشت: «از اين‌دو حديث مي‌توانيم جدول مشخصي را پيرامون مراحل اساسي رشد و تكامل جنين به‌دست آوريم: مرحله قبل از 40 روز و مرحله بعد از 42 روز.
و آن‌گاه گفت: دين مي‌تواند رهبري علم ودانش را به‌عهده گيرد؛ رهبري پيروزمندانه، همچنان‌كه وقتي به تماشاي ماشين و دستگاهي كه قبلاً راهنمايي‌هايش در كاتولوگش نوشته شده، شما براحتي مي‌توانيد نسبت به آن دستگاه شناخت پيدا كنيد، چون راهنمايي‌هايي از سوي صانع و سازندة آن به‌عمل آمده است. «وَ يَرى الّذينَ اُوتُوا الْعِلم الّذيِ أنزِْلَ اِليَكَ مِنْ رَبّكَ هُو الْحَق وَ يَهدِي اِلي صِراطَ العَزيز الحَميد». [سبأ: 6]: و كساني كه به آنان علم و دانش داده شده، مي‌بيند كه آنچه به‌سوي تو از جانب پروردگارت نازل شد، حق [و منطبق با واقعيت] است و آن‌را راهنماي به‌سوي راه خداي توانمند ستوده مي‌دانند.
پروفسور سي مپسون در پايان تحقيقات خود در قرآن و حديث، مسلمان شد و اظهار داشت: «نه تنها بين علم ژنتيك و اسلام تضادي وجود ندارد بلكه دين اسلام، خدمات ارزنده‌اي را به شاخه‌هاي سنتي اين دانش ارايه كرده است. در قرآن مفاهيم علمي‌اي مطرح شده كه قرن‌ها بعد علم توانست بر صحت آنها مهر تأييد زند و به اهميت آنها پي ببرد.
بنابراين مي‌توان نتيجه گرفت كه سرچشمة مفاهيم مطرح شده توسط حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) از جانب خداوند است».

هر آنچه در 1400 سال پيش در قرآن آمده است، كاملا درست است و پايه و اساس علمي دارد و علم مي‌تواند به مرور زمان يكايك آنها را به اثبات رساند.
منبع:پروفسور تياسن رئيس بخش آناتومي و رئيس سابق دانشكده پزشكي دانشگاه چيانگ ما اي تايلند. وی چندين مقاله را در ارتباط با آيات جنين شناسي قرآن كريم و احاديث نبوي مورد مطالعه و بررسي قرار داد و چندين روز با تعدادي از انديشمندان مسلمان و غير مسلمان درباره جنين شناسي قرآن و احاديث نبوي به گفت‌وگو نشست و به اسلام مشرف شد و در هشتمين كنفرانس پزشكي عربستان از جاي برخاست و ضمن [اداي] شهادتين گفت: «من در سه سال گذشته به قرآن علاقه مند شدم... و با توجه به مطالعات و تحقيقاتم طي اين چند سال، معتقدم كه هر آنچه در 1400 سال پيش در قرآن آمده است، كاملا درست است و پايه و اساس علمي دارد و علم مي‌تواند به مرور زمان يكايك آنها را به اثبات رساند. از آنجا كه پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) نه مي‌توانست بخواند و نمي‌توانست بنويسد، بايد در يك حالت استثنايي و روحاني اين مفاهيم را از آفريننده دانا دريافت كرده باشد. و اين آفريننده دانا كسي جز خداوند متعال نيست و اكنون زمان آن فرا رسيده است كه بگويم: «لا اله الا الله، محمد رسول الله». با ارزش‌ترين چيزي كه من با آمدنم در اين كنفرانس به آن دست يافتم، يافتن مفهوم لا اله الا الله (هيچ معبودي جز الله نيست) و نيز مسلمان شدنم مي‌باشد».

جنین شناسی قرآن و مسلمان شدن چند پرفسور جنین شناس، حجت الاسلام دکتر بی آزار شيرازی

مقالات مرتبط:

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث