كردار اندكى انجام دهيد و نعمت فراوانى به دست آريد

كردار اندكى انجام دهيد و نعمت فراوانى به دست آريد

۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام

برای هر مسافر یافتن مسیر صحیح به اندازه پیمودن آن مهم است و بلک بر آن مقدم است. یعنی انسان ابتدا باید راه را بشناسد و بعد در آن قدم بردارد. انسان در مسیر بندگی نیز ابتدا باید مسیر را بشناسد و این مسیر چیزی جز راه انبیاء الهی نیست.  اطاعت از انبیاء الهی و اوصیاء آنها تنها راهی است که انسان را به منزل مقصود می رساند به همین دلیل است که دین اسلام تا این اندازه به شناخت امام هر زمان تاکید نموده و نشناختن امام و پیشوای هر زمان را بازگشت به جاهلیت دانسته است. انسانی که در مسیر صحیح قرار نداشته باشد هر اندازه در حرکت بکوشد به مقصد نمی رسد و بلکه از آن دور می شود. به همین دلیل عمل اندکی که در سایه اطاعت از پیشوایان معصوم علیهم السلام انجام شود از عمل بسیاری که در اطاعت از دیگران باشد برتر است. در روایت است: 

مفضّل بن عمر گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود: به راستى، خداى تعالی چيزى را براى مؤمن بر عهده گرفته است. عرض كردم: آن چه باشد؟

امام عليه السّلام فرمود:

اگر مؤمن به پروردگارى خداوند و پيامبرى حضرت محمّد صلّى اللَّه عليه و آله و پيشوايى امام على عليه السّلام اقرار كند و آنچه را كه خداوند بر او واجب نموده به جا آورد، خداوند تعهّد نموده كه او را در پناه خويش جاى دهد و خويشتن را از او در پرده نگاه ندارد.

عرض كردم: به خدا سوگند كه اين بزرگى و بخشندگى‏ اى باشد كه همانند بزرگى آدميان نيست. راوى در ادامه گويد: امام صادق عليه السّلام فرمود:

كردار اندكى انجام دهيد و نعمت فراوانى به دست آريد ثواب الاعمال شیخ صدوق,  ترجمه حسن زاده، ص: 47

 


نویسنده: سید مهدی خدایی 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث