داستانهای ائمه: امام عسکری (ع): اهل معروف کسانی هستند که...

داستانهای ائمه: امام عسکری (ع): اهل معروف کسانی هستند که...

۱۷ شهریور ۱۳۹۴ 0

ابوهاشم جعفري که از نواده ‏هاي حضرت جعفر طيار (ع) و از اصحاب مخصوص حضرت امام حسن عسکري و قبل از ايشان نيز از خواص اصحاب پدر بزرگوار ايشان بود، روايت نموده است که روزي در مجلس آن حضرت بود و ايشان به مناسبتي فرمود: که يکي از درهاي بهشت معروف نام دارد و از آن در کسي داخل نمي‏شود مگر کساني که در دنيا به حوائج مردم رسيدگي کنند و کارهاي خير انجام دهند.  

راوي مي‏گويد من پس از شنيدن اين فرمايش آن حضرت در قلب خود خوشحالي‏اي احساس کردم زيرا من در برآوردن حوائج برادران ديني و شيعيان کوشا بودم.  

در اين هنگام متوجه شدم که آن حضرت به من اشاره فرمود و گفت: آري، کساني که در دنيا اهل معروفند، در آخرت هم به همان صفت شناخته خواهند شد و آنگاه درباره من دعا کرده و فرمودند خداوند تو را از آنان قرار دهد و گفتند تو به کارهاي خير خود ادامه بده و از کوشش در برآوردن حوائج برادران ديني و شيعيان دست برندار و آنچه در قلب تو گذشت، صحيح است و تو از اهل معروف مي‏باشي.  
آري آن حضرت اين گونه اهل خير و اهل معروف را تشويق مي‏فرمود و آنها را دلگرم مي‏کرد تا پرداختن به امور خير رواج بيشتري بگيرد ودر دنيائي که به سبب کارهاي فوق‏ العاده خلفاء جور منکرات رواج بي‏سابقه‏اي يافته بود، شعله لرزان معنويت و امور خير، يکسره از بين نرود.

منبع:تحلیلی از زندگی و زمان امام حسن عسگری (علیه السلام)،قوام الدین وشنوی،صص132-134.

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث