کتاب نوبهار جان و دل

کتاب نوبهار جان و دل

۰۸ مرداد ۱۳۹۴ 0 نرم افزار

زبان:

 

درباره کتاب

این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد.
اهميّت حج، اغتنام فرصتي استثنايي، اهميّت برائت از مشركان، وحدت مسلمين، خودداري از تبديل فرصت حج به امور تجاري و بازرگاني و توصيه به خودسازي معنوي از جمله محورهاي اين عبارات مي‌باشد.

صفحاتی از کتاب

پا به پای پیامبر(ص)

در حج، در مدينه و مكّه، در اُحد و منى‏ و حرا، در اين سرزمين كه قدم مبارك رسول اكرم (ص) و اصحاب كرامش بر آن نهاده شده و شاهد آن رنجها و در به ‏دري ها و مبارزات و خون دلها بوده و در قدم‏ به‏ قدم سرزمين وحى و جهاد و قرآن و سنّت، در آن گذشته‏ ها به تدبّر بپردازيد؛ خود را با آن پيوند دهيد؛ در پرتو آن، راه و جهت را بيابيد؛ با تجربه‏ ى آن، نتيجه و سرانجام راه را ببينيد؛ و به حول و قوّه‏ ى خدا و با توكّل به او و اميد به نصرت او و اعتماد به توانايى خود، در آن راه و به سمت آن هدف قدم گذاريد؛ «وَ الله مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمالَكُم‏».

آهنگ برادری

آيه‏ ى شريفه‏ ى «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» را كه توصيه ‏ى تمسّك به دين و رعايت وحدت كلمه در آن است، همواره به ياد داشته، هر دو توصيه‏ ى آن را نصب‏العين خود قرار دهيد و از كيد دشمن در اين باب برحذر باشيد.

تو خود حجاب خودی

حج، يك هجرت است. هجرت از خود ماست؛ هجرت از منيّت ماست؛ هجرت از آن زندانى است كه ما را احاطه كرده و گوهر يكدانه‌ ي بى‏ نظير انسانى را در وجود ما مخفى و پنهان نگه‏داشته است. حج، هجرت از خودپرستي هايى است كه از هوا و هوس ناشى مى‏ شود؛ هجرت از خودخواهي هايى است كه ما را از خدا دور مى‏كند؛ هجرت از طبقه‏ بندى‏ ها و مرزبندي هايى‏ست كه زندگى انسانها را از هم جدا مى‏ كند و فقير و غنى، شريف و وضيع، بزرگ و كوچك ـ بر طبق معيارهاى عاميانه مردمى ـ را به هم نزديك مى‏كند و در كنار هم قرار مى‏ دهد و وجه مشترك همه انسانها، يعنى عبوديّت را در همه زنده مى‏كند.

برائت، روح حج

برائت، حقيقتاً از اركان حج است. بالاتر از اركان حج است؛ روح حج است؛ معنا و هدف و جهت حج است. خطاست اگر كسى خيال كند كه مى‏ شود هر يك از اركان و اعمال حج را با روح حج و جهت كلّى آن مقايسه كرد.

موضوعات مهم

اجتماع دلهای شیفته از سراسر جهان در جوارخانه‌ی معبود یا محبوب/ پا به پای پیامبر(ص)/ تحکیم برادری و وحدت کلمه و برحذر بودن از کید دشمن/ هجرت از "منیّت" به مقام عبودیّت/ اهمیّت برائت از مشرکان/ خودداری از تبدیل فرصت حج به امور تجاری
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث