روز دهم ربيع الثانی

روز دهم ربيع الثانی

۲۸ دی ۱۳۹۴ 0 ادعیه و زیارات
روايت شده، اين روز روز ولادت مولا و امام ما امام حسن عسكرى عليه السّلام مى ‏باشد و مراقبت از روزهاى ولادت ائمه عليهم السّلام شبيه به مراقبت روز ولادت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم است. زيرا اين روزها نيز مانند آن روز مراسم سرور، شكرگزارى و بزرگداشت با اعمال قلبى و بدنى دارند، گرچه روز ولادت پيامبر حق خاصى دارد. و اما خصوصيتى كه اين روز دارد اين است كه مولود اين روز پدر بلا واسطه امام ما -جان جهانيان فداى او باد- مى‏ باشد. بنابراين سزاوار است شيعيان با امورى مناسب به امام زمان عليه السّلام تهنيت گفته و حاجات خود را از كسى كه در اين روز متولد شده بخواهند. و نيز بخواهند كه سفارش او را به امام زمانش نموده تا او را مورد نظر و لطف خود قرار داده و او را از بخشش ها و بزرگواري هاى خود بهره‏ مند نمايد. 

خصوصيتهاى معصومين عليهم السّلام در حوايج مختلف‏

امام حسن عسكرى عليه السّلام خصوصيتى براى برآورده شدن حاجات اخروى دارد. معصومين عليهم السّلام گرچه هر كدام از آنان وسيله ‏اى براى بندگان خدا در جميع حوائج مى‏ باشند ولى هر كدام خصوصيتى براى بعضى از حاجت ها دارا مى‏ باشند - چنانچه دعاى توسل شاهدى بر اين مطلب است -: رسول خدا و دختر بزرگوارش و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام در حاجت هاى مربوط به بدست آوردن طاعت خدا و خوشنودى او خصوصيتى دارند. امير المؤمنين عليه السّلام خصوصيتى در مورد انتقام از دشمنان و برطرف نمودن ظلم ظالمين دارد. امام سجاد عليه السّلام خصوصيتى در مورد ستم پادشاهان و القاءات و وسوسه‏ هاى شيطان دارد. امام باقر عليه السّلام و امام صادق عليه السّلام خصوصيتى در كمك گرفتن در مورد آخرت دارند. امام كاظم عليه السّلام خصوصيتى در مورد سلامتى كامل از بيماريها و دردهايى كه مردم از آن گريزانند دارد. امام رضا عليه السّلام خصوصيتى در مورد ترسهاى مسافرت در دريا و خشكى و زمينهاى بى‏آب و علف و بدون آبادى و سكنه دارد. امام جواد عليه السّلام خصوصيتى در مورد توسعه روزى و بى‏ نياز شدن از آنچه در دست مردم است دارد. 
امام هادى عليه السّلام خصوصيتى در مورد قضاى نافله ‏ها و احسان به برادران مؤمن و به كمال رسيدن طاعت هاى پروردگار دارد. امام حسن عسكرى عليه السّلام خصوصيتى در كمك نمودن در مورد آخرت دارد. و امام عصر ما، پناهگاه، اميد و حافظ ما، نور ما و زندگى ما، امام مهدى (عج) جامع تمام خصوصيات مذكوره بوده و براى حاجات ديگر نيز توسل به او مناسب است. 
و اين روز را همانطور كه ساير روزهاى شريف را به پايان مى‏ رسانند ختم نموده و ماه را نيز با آنچه ماه هاى ديگر را ختم مى ‏نمايند و در ماه هاى ديگر گفتيم به پايان برساند. 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث