اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی اصفهان

اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی اصفهان

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ 0 موسسه
این مراسم که در  روز چهارشتبه 29 اردبیهشت ماه 95 در سالن خدیجه کبری« سلام الله علیها» در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام اصفهان با حضور حضرت  آیت الله طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان،آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش های حوزه های علمیه، حجت اسلام اسماعیل نیا دبیر جشنواره های علامه حلی و بیش از یکصد محقق و پژوهشگر حوزه علمیه برگزار شد.
اختتامیه مراسم با پیام آیت الله العظمی مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان آغاز شد و با ارائه گزارش دبیر استانی جشنواره حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم ترابی  ادامه یافت. 
دبیر ششمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان گفت: پس از سه مرحله داوری 35 اثر از بین 1412 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره انتخاب شد.
وی افزود: از این تعداد 823 اثر از حوزه خواهران و 589 اثر از حوزه برادران بود که از 328 اثر جهت بررسی انتخاب و سرانجام به انتخاب 35 اثر برتر به سرانجام رسید.
دبیر ششمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان افزود: باتوجه به اینکه امسال در دبیرخانه مرکزی آئین‌نامه جدیدی برای داوری‌ها اتخاذ شده بود، در این امر دقیق تر کار صورت گرفت و اساس کار به این صورت بود که پس از بررسی اجمالی، آثاری که بیشتر از 70 نمره را کسب می‌کردند در مرحله دوم بررسی می‌شدند و در مجموع آثاری که بیش از 80 امتیاز کسب می‌کردند به مرحله داوری راه پیدا می‌کردند.
وی عنوان کرد: در مرحله نهایی 63 اثر برای داوری انتخاب شد و در نهایت 35 اثر در سه غالب گروه برگزیده شایسته تقدیر و قابل تحسین طبقه‌بندی شدند؛ از این 35 اثر 9 نفر برگزیده 11 نقر شایسته تقدیر و 15 نفر قابل تحسین انتخاب شد.
ترابی تاکید کرد: آثار ارسال به دبیرخانه در قالب‌های علوم انسانی و تبلیغ، منطق و کلام، فلسفه، تاریخ و معارف اسلامی، اصول فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآنی و موضوعات ویژه بود.
مراسم با  سخنرانی دبیر کشوری جشنواره حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا ادامه یافت.
حضرت آیت الله ابوالقاسم علیدوست«عضو جامعه مدرسین حوزه» سخنران ویژه این مراسم بودند که در مورد اهمیت پژوهش بیاناتی را مطرح فرمودند.
 
گزیده ایی از سخنان ایشان درباره پژوهش:
مورد احتیاج و به روز و پاسخگوی شبهه باشد.
 پژوهش باید گامی به جلو باشد.
متخذ از تراث باشد.
 رعایت ادب و انصاف 
آنچه رنگ الهی و صبغة الله به پژوهش می دهد، اخلاص است، اخلاص که در همه مراحل باید نیت برای حضرت حق تعالی، صاف کنیم.
 
در پایان این مراسم از 35 نفر برگزیدگان جشنواره با اهداء لوح تجلیل به عمل آمد.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث