برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی

برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی

۱۹ آذر ۱۳۹۳ 0 موسسه

مراسم نکوداشت آیت‌الله سید کمال فقیه‌ایمانی با حضور آیت‌الله طباطبایی امام جمعه ، آیت الله مظاهری ریس حوزه علمیه ، شهردار و استاندار و رئیس شورای شهر اصفهان و جمع پرشوری از علما و فضلا و طلاب برجسته‌ی این شهر عالم‌خیز و مجاهدپرور  در  موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت (علیهم السلام)اصفهان برگزار شد.

این مراسم به پاس زحمات این عالم ربانی به جهت وقف تمام عمر شریف خود در خدمت به اسلام، قرآن و هم‌چنین نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.

 درادامه آیت‌الله احمد جنتی، در پیام خود به مراسم نکوداشت آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالجواد عبداللهی قرائت شد، با گرامیداشت و تشکر از برگزارکنندگان این همایش، اظهار کرد: آنچه من از این عالم بزرگوار در طول سالیان سال دوستی و رفاقت در سفر و شرایط مختلف دیده‌ام، قابل تقدیر و تمجید است. صفات حمیده، خصال برجسته اخلاقی، علمی، عملی و دینی ایشان ستودنی بوده و صداقت، صمیمیت، حسن خلق، روحیه خدمت‌گزاری به مردم و خلوص نیت نیز از ویژگی‌های ایشان است.

گزیده ای از سخنان آیت الله سید کمال فقیه ایمانی

  • آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی  با اشاره به ملاقات‌هایش با امام خمینی(ره) و کسب تکلیف از معمار انقلاب اظهار کرد: در یکی از ملاقات‌ها امام(ره) فرمودند که آقای فقیه ایمانی، دشمنان تاکنون اجازه ترجمه قرآن به زبان‌های دیگر را نداده و مردم جهان از کلام وحی بی‌بهره‌اند و مسئولیت این امر خطیر را بر عهده شما می‌گذارم.
  • وی با بیان اینکه در زمان حیات امام خمینی(ره) چهار جلد تفسیر را ترجمه و به کشور‌های دیگر ارسال کردیم، ادامه داد: با تلاش مترجمان زبده و فعال، توانستیم حدود 20 جلد کتاب را به‌ عنوان تفسیر به کشور‌های خارجی ارسال کنیم.
  •  با ترجمه این تفاسیر و صدور آن به کشورهای مختلف بیش از 40 میلیون نفر توسط این کتب به دین اسلام گرویده‌اند.
  • وی با ابراز خرسندی از عمل به فرمایش امام خمینی (ره) گفت: کتاب‌های بسیاری را به شرق و غرب عالم ارسال کردیم و شرایط مناسبی را برای بسط و ترویج اسلام در جهان ایجاد کردیم.
  • آیت‌الله فقیه ایمانی با تأکید بر اینکه مردم جهان تشنه رسیدن به معارف دینی و الهی و رسیدن به مقام معرفت امام زمان(عج) هستند، بیان کرد: به‌طور مثال از مردم آمریکا نامه درخواست ارسال احادیثی پیرامون حضرت مهدی(عج) دریافت می‌کنم.

 

در آیینه رسانه ها

 خبرگزاری فارس:مراسم بزرگداشت آیت الله فقیه ایمانی در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری ایمنا:اسلام همیشه به عالمانی همچون آیت‌ الله فقیه ایمانی نیازمند است

خبرگزاری ایکنا:ترجمه قرآن کریم به زبان‌های روز از خدمات ماندگار آیت‎الله فقیه ایمانی است

خبرگزاری رسمی حوزه:آیت الله فقیه ایمانی از مبارزان راستین انقلاب است

خبرگزاری شبستان:پیام آیت الله مظاهری به همایش نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی

خبرگزاری بسیج:پاسداشت بیش از نیم قرن مجاهدت عالمانه

مفتاح نیوز:روحیه خدمت‌گذاری به مردم و خلوص نیت ویژگی‌های آیت ا..فقیه ایمانی است

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث