بازدید رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دکتر اسحاق صلاحی

بازدید رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دکتر اسحاق صلاحی

۲۰ دی ۱۳۸۸ 0 موسسه

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دکتر اسحاق صلاحی ظهر امروز در دیدار از کتابخانه دیجیتال موسسه اهل البیت (ع) در استان اصفهان که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: این موسسه توانایی دیجیتالی کردن منابع بر مبنای اساسنامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی را دارد.
وی با اشاره به اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: با تصویربرداری از اسناد و منابعی که با عنوان نسخ خطی و یا کتاب‌های چاپ قدیمی است و قرار دادن این تصاویر در تالارهای دیجیتال سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور کمک بزرگی را به حفظ این آثار می‌کنیم.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور تعامل و هماهنگی با تمام مؤسسات، نهادها و مراکز کتابخانه‌ای و اسنادی در کشور را ضروری دانست و ادامه داد: با سفر خود به استان اصفهان و دیگر استان‌ها علاوه بر سرکشی به سازمان‌های اسناد و کتابخانه ملی دیگر استان‌ها شرایط و امکانات لازم متناسب با حوزه حاکمیتی را ایجاد می‌کنیم.
وی اضافه کرد: میراث‌سازی برای نسل آینده مهم‌تر از میراث‌داری است‌.‌‌
وی بیان داشت: در حوزه کتاب و فرهنگ برخی از مسائل به فراموشی سپرده شده است، و احیای این فرهنگ بسیار ارزشمند است که با دیجیتالی کردن این کتب فراموش شده می‌توان دوباره آن را زنده کرد.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور ادامه داد: زنده نگه داشتن معارف اهل بیت (ع) نیز یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت و این کار تا به حال به صورت پراکنده در کشور رخ داده که در استان اصفهان در یک مکان و به صورت متمرکز در موسسه اهل بیت(ع) انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید از مسائل تفرقه‌گرایانه خودداری کرد، اظهار داشت: اگر مبنا بر آینده‌نگری باشد نه گذشته محوری با تغییر رویکردی به سمت مسئولیت‌گرانه بودن می‌توان آنچه را که باید انجام گیرد، به سرانجام رساند.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث