گزارشی از برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب‌ (ع)  ویژه خواهران

گزارشی از برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب‌ (ع) ویژه خواهران

۱۹ تیر ۱۳۹۲ 0 موسسه

مسئول برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب‌(ع) در اصفهان یکی از اهداف برگزاری این کلاس ها را آموزش ترتیل قرآن و مقامات قرآنی دانست وی با اشاره به اینکه تعداد آنها هفت مقام می باشد افزود:این هفت مقام به طور کامل به فراگیران آموزش داده می شود و برای آموزش هر مقام سه الی چهار جلسه  زمان نیاز است که بسته به نیاز فراگیر این جلسات تمدید می گردد. بطور متوسط  هفت تا هشت ماه زمان نیاز است تا تمام مقامات تدریس شود و پس از آموزش هر مقام برای یادگیری بهتر فراگیر از نمونه های تلاوت موجود اساتید استفاده می شود که فراگیران با شنیدن این الگوها و همچنین تواشیح و اذان هایی که در مقام های مذکور اجرا شده بود، مقام ها را بهتر درک می کردند. وی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از یادگیری کامل مقام، فراگیران آن را در آیات دیگر بصورت تطبیقی تمرین می کند افزود: در کنار آموزش مقامات، نکاتی در ارتباط با صوت نیز تدریس می شود و همچنین موارد تجویدی یکی دیگر از مباحث کلاس های ترتیل می باشد، به این صورت که ابتدای هر جلسه نکته ای از موارد تجویدی توضیح داده می شود و از فراگیران درخواست می شود که این موارد را در تلاوت های خود رعایت کنند.
برنامه های ترم جاری نیز به همین صورت ادامه می یابد و مقامات قرآنی یکی یکی تدریس خواهد شد و زمانی که اکثریت فراگیران بطور کامل یک مقام را آموختند وارد مقام بعدی می شوند.
شایان ذکر است در ارتباط با مباحث تجویدی نیز به همان شکل که در ترم های گذشته عمل شد، این کار انجام خواهد شد.
گفتنی است گروه های سنی حاضر در این کلاسها بین 13 تا حدود 40 سال می باشند و آموزش آنها در دو مقطع مختلف انجام می پذیرد.
از تمامی خواهران علاقه مند به فراگیری دوره های آموزش قرآن کریم نیز دعوت می شود با ثبت نام در این دوره ها از دریای بیکران معارف قرآن کریم بهره مند شوند.

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث