اختتامیه  چهارمین جشنواره علامه حلی

اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی

۱۵ اسفند ۱۳۹۲ 0 موسسه

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره علامه حلی (ره) استان اصفهان در سالن مؤسسه تحقیقات و نشر اهل البیت علیهم السلام با حضور جمعی از طلاب خواهر و برادر، فضلای پژوهشگر، مسئولین حوزه، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان سیاسی استان پنج شنبه پانزدهم اسفند ماه همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر این دوره برگزار گردید.
در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام دهقانی، دبیر استانی جشنواره پس از تقدیر و تشکر از حضار محترم ضمن ارائه آمار مقالات رسیده به دبیرخانه گزارش مختصری از روند فعالیت این دوره از جشنواره ارائه نمود.
در ادامه نایب رییس مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: در عصر کنونی قدرت در دست پژوهش و تحقیقريال تولید علم و دانش و خلق فناوری های نوین است. در واقع قدرت محصول دست یافتن به فناوری های برتر است. در قدرت اقتصادی، محصول فناوری نوینی است که بشر به دست می آورد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: رسالت علما در این است که دانش را به عنوان ابزاری برای تبدیل خواسته های نامشروع خود به گسترش فرهنگ دینی به کار گیرند. در ضمن، ابوترابی به سخنی که از پدر علامه مجلسی شنیده بود، اشاره ای کرد و گفت: ایشان گفتند در سیر و سلوک به مقامی رسیده اند که هر بار که آیه ای از قرآن را تلاوت می کنند دریچه هایی از علم گشوده می شود که در دفعه های قبلی اتفاق نیفتاده است و برای بار دوم و ... نیز به همین صورت.
در این جشنواره آقای امینی(مداح) هم در مدح و ستایش حضرت زینب(س) شروع به مدیحه سرایی کرد.
در این جشنواره سخنران ویژه جناب آقای طباطبایی رئیس دانشکده علوم و معارف قران و حدیث بود. ایشان فرمودند: علامه حلی به عنوان نماد و اسطوره پژوهش منظبط در نظام فکری شیعه مطرح می باشد. کتاب تذکره علامه حلی پس از 700 سال هنوز همانندی در محور تحقیقات فکری ندارد. همچنین طباطبائی اظهار داشت: مجموعه کتاب الکافی به انتشارات دارالحدیث میراث مکتوبی حدیثی ما از غیبت صغری می باشد و به همین جهت مهمترین کتاب حدیثی شیعه است. اهمیت این کتاب(الکافی) به این جهت است که رهبری می فرمایند: اگر کسی کافی چاپ جدید را بخواند، به دنبال شناخت رجال و آشنا شدن به آنها باشد، به آن رجالی می گویند.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث