رونمايی از كتابی با موضوع «فضایل امیرالمومنین در کتاب الغدیر» با حضور فرزند علامه امینی

رونمايی از كتابی با موضوع «فضایل امیرالمومنین در کتاب الغدیر» با حضور فرزند علامه امینی

۲۲ تیر ۱۳۹۳ 0 موسسه

رونمايی از كتابی با موضوع  «فضایل امیرالمومنین در کتاب الغدیر» با حضور فرزند علامه عظیم الشأن حاج شیخ عبدالحسین امینی صاحب کتاب شریف الغدیر حضرت حجه الاسلام و المسلمین شیخ احمد امینی نجفی  مدیر محترم مکتبة الامام امیر المؤمنین العامة نجف اشرف در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت برگزار شد .
 در این نشست ضمن بررسی فعالیتهای پژوهشی صورت گرفته در ارائه این اثر ارزشمند در موسسه، از محققه ارجمند سرکار عالیه خانم «مژگان موحدیان» با احداث لوح نفیسی از طرف تولیت و مدیرعامل موسسه اهل البیت با حضور حجه‌الاسلام شیخ احمد امینی نجفی و  معاونت پژوهشی و مسئولین بخشها  تقدیر گردید.
در این مراسم ابتدا تولیت و مدیرعامل مؤسسه اهل البیت علیهم السلام ضمن گزارشی از فعالیت های علمی انجام شده در رابطه با کتاب شریف الغدیر توسط معاونت علمی پژوهشی مؤسسه و همچنین مدیریت پروژه تقدیر و تشکر نمودند در ادامه آقای مهندس حمید نیلفروشان معاونت علمی و پژوهشی مؤسسه در رابطه با ضرورت و تاثیرگزاری این پروژه جهت استفاده علاقمندان و شیفتگان تحقیق پیرامون فضائل و مناقب حضرت علی علیه السلام توضیحاتی ارائه نمودند/
سپس سرکار خانم مژگان موحدیان پیرامون این پروژه علمی با ارزش گزارش مختصری بیان کردند: شروع کار از سال 1389 انجام پذیرفت که حدوداً یک سال و نیم کار تحقیقاتی این پروژه  به طول انجامید، تدوین محتوای مورد نیاز برای کتاب از طریق نسخه های دیجیتالی و همچنین نرم افزار نورالولایه برای ترجمه ارتباط با متخصصان عربی انجام گرفت. تدوین این کتاب پس از یک دوره بررسی کامل محتوای الغدیر صورت گرفت و بخش هایی که مربوط به فضایل و مناقب امیرالمومنین بود از مجموعه الغدیر استخراج شد. شایان ذکر است از شاخصه های این کتاب وجود دو فهرست بندی می باشد.
 فهرست ارائه مطالب و فهرست موضوعی کتاب (که بر اساس اماکن، اشخاص، تاریخ، حوادث، ...) که در تمامی این موارد سعی کردیم مطالب منطبق بر متن باشد وی همچینین این اقدام ارزشی  را توفیقی از الطاف خداوند دانستند.
 در خاتمه حجه‌الاسلام شیخ احمد امینی از فعالیت­های علمی انجام شده در موسسه تقدیر و تشکر نموده و اقدامات انجام شده در راستای تدوین این اثر ارزشمند و ماندگار با محوریت «الغدیر» را از همت بالای این مؤسسه فاخر علمی دانسته و این کتاب را دارای روحی تازه در مجموعه نفیس الغدیر برشمردند. وی همچنین در بخشی دیگر از سخنانشان مسایل و مشکلات موجود در جامعه را از عدم تمرکز صحیح بر فعالیت های دینی مذهبی بیان نمودند و اظهار امیدواری کردند این موسسات مردمی بتوانند در جهت حفظ کیان دین و توانمندی اعتقادات مردم از آسیب ها و فتنه های زمان با تمرکز و برنامه ریزی صحیح خدمات ارزشمندی رابه جامعه ارائه نمایند.
همچنین در این مراسم تابلوی فیروزه ای که مزین به نام علی ولی الله بود به رسم یادبود تقدیم به مدیر محترم مکتبة الامام امیر المؤمنین العامة نجف اشرف گردید.

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث