همایش تجلیل از فعالان قرآنی مساجد استان اصفهان

همایش تجلیل از فعالان قرآنی مساجد استان اصفهان

۱۸ مرداد ۱۳۹۳ 0 موسسه

در این همایش که با حضور دبیرستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد کشور،  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان،امام جمعه اصفهان و  مسئولان لشکری و کشوری در موسسه تحقیقات  و نشر معارف اهل ابیت (علیهم السلام) برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان اصفهان : یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی  را احیای تجمع دینی با رویکرد مذهبی دانست
حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی  را احیای تجمع دینی با رویکرد مذهبی دانست.ایشان یکی از این تجمعات را سنت اعتکاف دانستند؛ با در تبیین این جمله فرمودند: در دین اسلام به طریق ماهرانه ای برای این تجمعات آیینی برنامه ریزی شده است که ما متاسفانه از این امر به خوبی بهره برداری نکرده ایم.
وی همچنین احیای این سنت های آیینی – مذهبی را از برکات جمهوری اسلامی ایران دانسته است که با پشتوانه مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در راه پیشرفت و اثرگذاری است.
در ادامه وی از  تفاوت بین همایش ها با مراسم آیینی و عزاداری ها را در این دانستند که در همایش های  یک تصنع ساختگی است در حالیکه در آیین ها ی عزاداری قسمتهای معرفتی و عرفانی بیشتر تحقق میبخشد.
حجت الاسلام قطبی یکی از آیین های فراموش شده را چاوشی خوانی و بدرقه زائر خواند و افزود: این آیین در سالهای اخیر به فراموشی سپرده شده است و باید به همت مجامع و کانونهای فرهنگی احیا شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به احیای برخی از سنت های مهم دینی در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: اعتکاف یکی از این آیین هاست که در راستای برقراری ارتباط مخلوق با خالق هر سال با شور بیشتری برگزار می شود.
حجت الاسلام و الملسمین ارباب سلیمانی  :طرح تلاوت نور را ارزانترین و پرثمر ترین طرح های مطرح کردند.
حجت الاسلام و الملسمین ارباب سلیمانی  ؛دبیر کانونهای مساجد  در این همایش ضمن قدردانی از برگزاری چنیین همایش های قرآنی گفتند :29هزار مسجد طرح تلاوت نور را اجرا می کنند؛در این چند سال حدود 7000 هزار مسجد تفسیر روزانه را دنبال می کنند طرح تلاوت نور بزرگترین از ارزانترین طرح های کشور است در حال اجراست و دارای ثمرات فراوانی است.
ایشان همچنین به جایگاه رفیع قرآن در نزد خداوند و اهل البیت اشاره کردند. با اشاره به این موضوع که قرآن بزرگترین  نعمت الهی به بشریت است و جایگاه قرآن را  رفیع دانستند و ضمن توصیه به همگان برای تلاوت قرآن؛آن  را مانعی برای رسیدن شیطان به انسان قلمداد کردند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتقاد برخی از مسلمانان نسبت به شیعه برای دوری از قرآن گفت : نباید به وضع موجود راضی بود و باید قدم به قدم پیش رفت تا سبک و روش اسلامی مبنای حرکت زندگی ما شود.
وی طرح تلاوت نور فرصتی مغتنم برای انس با قرآن کریم و بهره گیری از درس‌های قرآن برای زندگی افراد دانست و افزود : طرح تلاوت نور به صورت قرائت یک صفحه از قرآن کریم و تفسیر یکی از آیات صفحه قرائت شده ، توسط کانون‌های مساجد اجرا می شود.
وی همچنین پیشنهاداتی را برای روبه رشد کردن طرح تلاوت نور ارائه دادند از جمله؛ راضی نبودن به وضع موجود و گسترش فعالیت های قرانی، استفاده از قرآن برای مقابله با تهااجم فرهنگی ،طرح تلاوت قرآن منحصرا به مساجد نباشد و قابل تعمیم به سایر سازمانها و ارگانها شود.در سایه تلاوت قرآن به اخلاق قرآنی نیز نزدیکتر شویم.
در ادامه مراسم، پیام آیت الله العظمی مکارم شیرازی به این همایش قرائت شد.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ضمن قدردانی از برگزاری چنین مراسمی؛احیا و پایداری این طرح ها را بسیار ضروری دانستند.وی همچنین تلاوت قرآن در خانه ها را امری ضروری دانستند و به احادیثی در این زمینه اشاره کردند و از جمله فواید آن را تربیت صحیح فرزندان دانستند.
همچنین در این مراسم ؛دکتر کامران،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فضل‌الله کفیل فرماندار اصفهان و رسول یا حی؛ معاون سیاسی امنیتی استان اصفهان و آقای توکلی ریس منطقه ای بانک تجارت حضور داشتند

در آیینه رسانه ها:
همشهری آنلاین: «تلاوت نور» فراگیر و کم‌هزینه‌ترین طرح قرآنی است
واحد مرکزی خبر:اجراي طرح تلاوت نور در 29 هزار مسجد کشور

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث