افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور

۱۹ آذر ۱۳۹۳ 0 موسسه

بیست و نهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور،در اصفهان آغاز به کار کرد.در مراسم افتتاح این جشنواره که درموسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزار شد جمع کثیری از دانشجویان شرکت کننده در جشنواره،مدعوین،داوران،شخصیت های مطرح قرآنی و مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم دکتر نیکدستی از قاریان برجسه قرآن و از چهره های فعال در امور قرآنی به قرائت قرآن پرداخت و پس از آن سرود ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین انداز شد . پس از سخنان مجری برنامه دکتر مهدی یوسفی ریس دانشگاه پیام نور اصفهان به عنوان میزبان این دوره از جشنواره به ایراد سخن پرداخت و ضمن عرض خوش آمد گویی به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره ابراز امیدواری کرد : پیام نور بتواند در راستای میزبانی و برگزاری این جشنواره توانایی و همت کارکنان خود را به نمایش بگذارد.دکتر یوسفی برگزاری این جشنواره را افتخاری بزرگ برای دانشگاه پیام نور کشور و بخصوص استان اصفهان عنوان کرد و گفت: برخورد می بالیم که خداوند متعال لیاقت و توفیق میزبانی از خادمان و فعالان قرآنی را در ایام ماه محرم الحرام به ما ارزانی بخشیده است و امیداواریم بتوانیم در عمل به وظایف و رسالت خود که همانا برگزاری بیست و نهمین دوره از جشنواره است مطلوب عمل نماییم.
دکتر سرمدی قائم مقام ریس دانشگاه پیام نور کشور نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخن پرداخت .
گفتنی است قبل از ایشان پیام حضرت آیت الله جوادی آملی به صورت تصویری و پیام حضرت آیت الله مظاهری از مراجع تقلید و زعیم حوزه ی علمیه ی اصفهان نیز قرائت شد.
در این مراسم حجت‌الااسلام والمسلمین قریشی، معاون فرهنگی- سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها،نیز سخنانی را بیان نمودند
همچنین از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به پخش نماآهنگ‌هایی از مراحل آماده‌سازی جشنواره و نیز اجرای برنامه توسط گروه تواشیح و مدیحه‌سرایی اهل بیت(ع) اشاره کرد.
این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی اصفهان پخش شد.
یادآور می‌شود بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، مسابقات از روز چهارشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در دو بخش بانوان و آقایان آغاز می‌شود و تا عصر روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.
در این دوره از مسابقات مجموعاً 450 برگزیده و نخبه قرآنی حضور دارند که 315 نفر از آنها برای برگزاری رقابت‌های خود در بخش شفاهی در اصفهان حضور یافته‌اند.
بخش شفاهی این مسابقات در دو قسمت قرآن و عترت برگزار می‌شود که رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ و قرائت و رقابت‌های عترت نیز در رشته‌های مداحی، سخنوری و دعاخوانی خواهد بود.
 

 پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به جشنواره ملی قرآن دانشجویان

 

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث