کلیپ تصویری مباهله: نامه پیامبربه مسیحیان نجران (+ متن و مینیاتور)

کلیپ تصویری مباهله: نامه پیامبربه مسیحیان نجران (+ متن و مینیاتور)

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دراواخر عمر شریفشان، با سران کشورهای جهان مکاتبه کرد. در این بین نامه ای نیز به اسقف نجران نوشت؛ متن نامه به شرح ذیل است:

بِاِسْمِ اِله اِبْراهِیْمَ وَ اِسْحَاقَ وَ یَعْقُوْبَ. مِنْ مُحَمَّدِ النَّبِىّ رَسُوْلِ‏اللَّهِ اِلى اُسْقُفِ نَجْران وَ اَهْل نَجْران: سَلِّم اَنْتُمْ، فَاِنِّى اَحْمَدُ اِلَیْکُمْ اِله اِبْراهِیْمَ وَاِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ. اَمَّا بَعْدُ: فَاِنِّىْ اَدْعُوْکُمْ اِلى عِبَادَهاللَّهِ مِنْ عِبَادَهالْعِبَادِ، وَاَدْعُوْکُمْ اِلى وَلَاَیهاللَّهِ مِنْ وَلَاَیه الْعِبَاد، فَاِنْ اَبِیْتُمْ فَالْجَزِیَه، فَاِنْ اَبِیْتُمْ فَقَدْ آذَنْتُکُمْ بِحَرْبِ. وَالسَّلام

«به نام خداى ابراهیم و اسحاق و یعقوب. از محمّد نبى و رسول خدا به اسقف نجران و اهل نجران: براى شما سلامتى و امان باد، من براى شما خداى ابراهیم، اسحاق و یعقوب را حمد و ستایش مى‏کنم، امّا بعد: من شما را از عبادت بندگان به عبادت آللَّه دعوت مى‏نمایم، و شما را از قیمومیت بندگان به قیمومیت خداوند فرا مى‏خوانم، اگر ابا ورزیدید، جزیه بپردازید و اگر از آن هم ابا ورزیدید، با شما اعلام جنگ است. والسلام».

 


نماهنگ تصویری نامه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مسیحیان نجران
زمان: 542 ثانیه (09:02)

برای مشاهده مطلب مرتبط اینجا و اینجا را ببینید

گالری: 
نگارگری مباهله
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث