جملات شهید آوینی درباره عاشورا و کربلا (+عکس نوشته)

جملات شهید آوینی درباره عاشورا و کربلا (+عکس نوشته)

۱۳ مهر ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

امت محمد را آن روز جز حسین ملجا و پناهی نبود. چه خود بدانند و چه ندانند. چه شکر نعمت بگذارند و چه نگذارند. واقعه عاشورا دروازه ای از نور است که آنان را از ظلم آباد یزیدیان به نورآباد عشق رهنمون می شود. اگر نبود خون حسین، خورشید سرد می شد و دیگر در آفاق جاوادنه شب نشانی از نور باقی نمی ماند. حسین چشمه خورشید است.

شهید سید مرتضی آوینی، فتح خون، ص46


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: امت محمد را آن روز جز حسین ملجا و پناهی نبود.

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیض دائم رحمت او امیدوار می سازد.

شهید سید مرتضی آوینی، فتح خون، ص51


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: قافله عشق در سفر تاریخ است

حیات قلب در گریه است و آن «قتیل العبرات» کشته شد تا ما بگرییم و خورشید عشق را به دیار مرده قلبهایمان دعوت کنیم و برفها آب شوند و فصل انجماد سپری شود.

شهید سید مرتضی آوینی، فتح خون، ص30


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: حیات طلب در گریه است و آن «قتیل العبرات» کشته شد

در این دوران جاهلیت ثانی و عصر توبه بشریت ... نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است و کربلایی که تشنه خون توست و انتظار می کشد تا  تو  زنجیر خاک از پای اراده ات بگشایی و از خود و دلبستگی هایت هجرت کنی... و فراتر از زمان و مکان، خود را به قافله سال شصت و یکم هجری برسانی و در رکاب امام عشق به شهادت رسی.

شهید سید مرتضی آوینی، فتح خون، ص51


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: در این دوران جاهلیت تاسی و عصر توبه بشریت نومید مشو که تو را نیز عاشورایی است

بچه های ما امروز در تظاهرات و هیئت ها و روضه خوانی ها بزرگ می شوند و شیر مادر را مخلوط با اشک های حسینی می مکند و عشق حسین (ع)  به جانشان آمیخته می گردد، مادرانی که دامن پاکشان پرورشگاه مومنین مجاهدی است که تاریخ آینده ی کره زمین را با دست های توانمدشان می نویسند و آینده انقلاب و حکومت جهانی عدل در سراسر کره ی زمین استمرار می بخشند. بگذار دشمن خود را بفریبد و در انتظار از پا نشستن ما باشد و از پیوند تاریخی ما با عاشورا غافل بماند . آینده از آن ماست.


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: بچه های ما امروز در تظاهرات و هیاتها و روضه خوانی ها بزرگ می شوند

مردانگی و وفای انسان نیز به تمامی ظهور یافت. تا دستان ظاهر بریده نشود، بالهای بهشتی نخواهند رست. اگر آسمان دنیا بهشت است، آسمان بهشت کجاست که عباس بن علی پرنده ی آن آسمان باشد؟

شهید سید مرتضی آوینی، فتح خون، ص103


جمله شهید آوینی درباره امام حسین و عاشورا: مردانگی و ردای انسان نیز به تماس ظهور یافت.

منبع: کانال تلگرام شهید آوینی (aviny_com@)

مجموعه پوستر شهادت در کلام شهید آوینی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث