گزیده سخنان آیت الله ناصری (2) ( +پوستر)

گزیده سخنان آیت الله ناصری (2) ( +پوستر)

۰۶ آبان ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

حاضر نیستیم

بعضی گذشتگان این طور ایمان داشتند. عثمان بن سعید (نائب اول امام زمان (عج) در دوران غیبت صغری) که می گفت: امام زمان قربانت شویم، امام زمان هم به ایشان ایمان داشتند. الان ما می گوییم «بابی انت و امی» اما فقط لفظ است. حاضر نیستیم یک قدم برای ولایت برداریم. حاضر نیستیم یک لحظه عزت و آبروی خودمان را فدای اسلام بکنیم. می خواهیم اسلام را فدای خود کنیم.

آیت الله ناصری : بعضی گذشتگان این طور ایمان داشتند.

توسلات را رها نکنید ...

توسلات را رها نکنید. رسیدی در مسجد، قبل از اینکه بنشینی، مسجد برگردنت حق دارد. همین طوری ننشین. هر مسجدی که رفتی دور رکعت نماز بخوان و بنشین. این حق مسجد است. وقتی این دو رکعت نماز را خواندی، هدیه کن به محضر حضرت زهرا (س) . محضر حضرت نرجس خاتون، ام البنین. نمازهای مستحبی را می توانی به محضر این بزرگوارها هدیه کنی و ان شاء الله از عنایاتشان بهره مند می شوید.


آیت الله ناصری : توسلات را رها نکنید. رسیدی در مسجد، قبل از ایکه بنشینی، مسجد برگردنت حق دارد.

می گویند: کسی که در خانه ای را کوبید و زیاد در زد بالاخره در را باز می کنند» در خانه امام زمان را بزن

خدا می داند کریم است. آقا است. مهربان است.

کسی که می خواهد مشرف بشود، باید سنخیت داشته باشد.نور و ظلمت با هم تباین دارند. نمی شود با هم التیام و همراهی پیدا کنند. من که صفات رذیله در وجودم است. چطور می توانم با نور مطلق تماس پیدا بکنم. باید ایجاد سنخیت بشود. ایجاد سنخیت با یک توبه حل می شود. برادر با کریمان کارها دشوار نیست. «پ ن؛ من استدام قرع الباب وَ لجِّّ ولج.»غررالحکم، ص193


آیت الله ناصری : می گویند: کسی که در خانه ای را کوبید و زیاد در زد

اگر حاجت داری

قرآن اینطور که بر نماز شب تأکید کرده، هیچ یک از مستحبات دیگر را تأکید نکرده است. « وَ مِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسي‏ أَنْ يَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً» (اسراء،79) مقام محمود می خواهی، نماز شب بخوان. اگر حاجت و گرفتاری داری، نیم ساعت، یک ربع ساعت، ده دقیقه، قبل از اذان صبح بلند شو؛ دو رکعت نماز بخوان وبگو: «خدایا عنایت کن، خدا شاهد است محرومت نمی کند» «یا مَن لایُرَدُ سَائِلُهُ«ای کسی که گدایش ناامید برگردانده نمی شود.

خدا گداها را مخصوصا گدای آن موقع را رد نمی کند و به آنها عنایت می کند.
اسراء، آیه 79


آیت الله ناصری : قرآن اینطور که بر نماز شب تاکید کرده هیچ یک از مستحبات دیگر را تاکید نکرده است

صاحب داریم

حضرت ولیعصر(عج) می فرماید:

«من شما را رها نکرده ام. شما در نظر من هستید و من شما را فراموش نمی کنم. اگر شما را فراموش می کردم بلا شما را فرا می گرفت و دشمن ها شما را پایمال می کردند.» (بحارالانوار، ج53،ص17) الان شما ببینید در ممالک همجوار، مسلمانها هر کدام به چه گرفتاریهای شدیدی مبتلا هستند؟ به چه خونریزی ها و چه ناراحتی هایی مبتلا هستند؟ تنها مملکتی که الحمدلله رب العالمین در دنیا به نام مملکت امام زمان (عج) است، ایران است.


آیت الله ناصری :  الان شما ببینید در ممالک همجوار، مسلمانها هر کدام به چه گرفتاریهای شدیدی مبتلا هستند؟

یکی از دستورات مهم زمینه ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) این است که توسل به حضرت همیشگی و دائمی باشد. در همه ابعاد زندگی، برای تحصیل معارف، درباره مسائل اجتماعی، انفرادی، اقتصادی، سیاسی، و ... در همه ابعاد، باید انسان «یابن الحسن» را فراموش نکند، چون کسی که الان مسؤولیت عالم وجود را دارد، حضرت بقیه الله روحی له الفداء است. این وجود مقدس، بر همه چیز آگاه و به اذن خدا بر همه کارها توانا هستند. لذا سزوار است انسان در هر مشکلی «یا بن الحسن» را فراموش نکند. همچنین باید در هر موقعیت مناسبی، تبلیغی از حضرت بشود.


آیت الله ناصری : یکی از دستورات مهم زمینه ارتباط با حضرت ولی عصر (عج) این است که توسل به حضرت همیشگی و دائمی باشد

احیاء کننده قلوب

روایت از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که از حضرت سؤال می کنند یابن رسول الله (ص) حضور در مجالسی که فضایل شما و مظلومیت شما بیان می شود چه اثری دارد؟ حضرت می فرمایند: هرکس در مجلسی بنشیند که فضائل و مناقب ما در آن مجلس بیان شود، روزی که قلبها می میرند، قلب او نمی میرد.» (وسایل الشیعه، ج14، ص502)


آیت الله ناصری : روایت است از حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است که از حضرت سئوال کردند

زینت باشیم

ناصری نمی خواهد از اولیاء باشد. اما حداقل علنی گناه خدا را نکن علناً با خدا مبارزه نکن..... سنگر گرفتن در مقابل خداست. حالا نمی گوییم برو از اولیاء بشو نه، آن را نمی توانی اما این کار را که می توانی بکن، اهل بیت (ع) توقع دارند. از من توقع دارند از همه دوستان توقع دارند که زینت و آبروی امام زمان (عج) باشیم. نه اینکه مایه سرشکستگی حضرت باشیم. طوری رفتار نکنیم که در موردمان بگویند اینها از دوستان امیرالمومنین (ع) هستند؟ اینها شیعه هستند؟ اینها ولایتی هستند؟ ببین چه کار می کنند؟ یک کاری نکنیم که آبروی اهل بیت (ع) را از بین ببریم الحاصل آقا بگذریم.

آیت الله ناصری : ناصری نمی خواهد از اولیاء باشد. اما حداقل علنی گناه خدا را نکن علناً با خدا مبارزه نکن

منبع: کانال تلگرام آیت الله ناصری (‏ Naseri_ir@)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث