گزیده سخنان آیت الله ناصری (3) (+پوستر)

گزیده سخنان آیت الله ناصری (3) (+پوستر)

۰۶ آبان ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

=

با همتای امام زمان (عج) چه کردیم؟

بعضی ها خیلی مشتاق دیدن امام زمان (عج) هستند، می گویند ما می خواهیم امام زمان (عج) را ببنیم. چه کار کنیم؟ در جواب عرض می کنم امام زمان (عج) را چه کارش کردی؟ ما که نمی توانیم پیدایش کنیم. آن بزرگوار باید بیاید باید سنخیت با امام زمان (عج) در خودت ایجاد کنی... قرآن مگر عدل و همتای امام زمان (عج)  نیست. شما با قرآن چه کردی که می خواهی با امام زمان (عج) بکنی؟


آیت الله ناصری : بعضی ها خیلی مشتاق دیدن امام زمان (عج) هستند، می گویند

ذکر گیاهان

خدا رحمت کند مرحوم بانو هاشمیه را که در اصفهان بودند و بنده مکرر خدمت ایشان رسیدم. خیلی فوق العاده بود. این زن در دنیا از هر نظر نمونه بود. آقا هم علوم ظاهری را کاملا داشت و وارد بود هم اطلاعش به معارف خیلی فوق العاده بود. ایشان جامع بود. من خدمتشان رسیده بودم. ایشان نقل می کردند که یک روزی دور خانه گردش می کردم و ذکر می گفتم می گفت یکدفعه دیدم جمیع این نباتات و گیاهان به حضرت حق سجده کردند و  (سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِكَةِ وَالرُّوحِ) انها بلند بود...

هستند کسانی که ذکر موجودات را می شنوند


آیت الله ناصری : خدا رحمت کند مرحوم بانو هاشمیه را که در اصفهان بودند و بنده مکرر خدمت ایشان رسیدم.

روایت از حضرت صادق (ع) که می فرمایند: قرآن چهار مرتبه دارد. عباراتی دارد و اشاراتی و لطایفی و حقایقی. عبارات مال عوام است . امثال بنده پس ظاهر آیه مال عوام است. اشارات آن برای خواص است. لطایف آن مال اولیاء الهی و حقایق ان برای انبیاء است. هر کسی نمی تواند قرآن را بفهمد. قرآن معجزه باقیه پیغمبر (ص) است. قرآن نسخه در مافی تمام عیار برای میلیاردها انسان است. قرآن شوخی نیست. کلام خدا است. آنچه که شما تصور بکنید از هر موضوعی از موضوعات و از  هر علمی از علوم و از هر فنی از فنون در قرآن موجود است. (وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ؛ خیلی چیز در آن است اما کیست که بفممد؟)


آیت الله ناصری :

اگر حالش را داری، نماز شب بخوان؛هر طور توانستی بخوان، خدا درستش می کند،

من شکسته تحویل می دهم،ولی او درست قبول می کند


آیت الله ناصری : اگر حالش را داری، نماز شب بخوان

اگر یک آیه در جلسه ای خوانده شود جلسه نورانی شود، روایات اهل بیت (علیهم السلام) نیز  چنین است که اگر در یک جمعی خوانده شود، یک اثر ذاتی دارد. روایات منوَّر (نورانی ) و منورِّ (نورانی کننده)است.


آیت الله ناصری : اگر یک آیه در جلسه ای خوانده شود جلسه نورانی شود

ما در برابر مقام ولایت وظایفی داریم و برابر حضرت بقیه الله _روحی له فداه) یک وظیفه اضافی علاوه بر وظایف مقام ولایت داریم . آن وظیفه چیست؟ انتظار است. باید منتظر ظهورش باشیم. نبی اکرم (ص) فرمودند:« ..واِنْتِظارُ الْفَرَجِ عِبادَةٌ.» ( امالی طوسی، ص405)انتظار مهدی موعود را کشیدن و منتظرش بودن عبادت است.


آیت الله ناصری : ما در برابر مقام ولایت وظایفی داریم

تنها راه

امام زمان (عج) در هیچ حالی ما را فراموش نمی کند ما هم سزاوار نیست حضرت را فراموش کنیم. در توسلات، توجهات و گرفتاری هایمان. آن حضرت را صدا بزنیم . خدا می داند اگر راه حل برای رفع گرفتاری های مادی و معنوی می خواهید، باید یا بن الحسن بگویید.

ان شاء الله مورد عنایت قرار می گیرید. چون ایشان ملاذ و ملجاء شیعه هستند. هیچ جای دیگر هیچ راهی جز این نیست.


آیت الله ناصری : امام زمان (عج) در هیچ حالی ما را فراموش نمی کند ما هم سزاوار نیست

در جلسات امام حسین علیه السلام شرکت کنید و مواظب باشید و بدانید که هم امام زمان (علیه السلام) نظر دارند و هم حضرت زهرا (سلام الله  علیها) برای خشنودی این دو بزرگوار شرکت کنید. من معتقدم این خیمه های عزایی که در خانه ها و جاهای دیگر می زنند، حکم حرم امام حسین (علیه السلام) را دارد. این جلسات هم همان حکم را دارد. همانطور که حرم امام حسین (علیه السلام) جای استجابت دعاست این مجالس هم جای استجابت دعاست، ملائکه در این جلسات حاضرند و دعاها را آمین می گویند.و حضرت زهرا (سلام الله علیها) تشریف دارند ،امام زمان (علیه السلام) نظر لطف دارند، لذا ممکن نیست کسی در این جلسات وارد بشود و محروم از این مجلس بیرون بیاید.


آیت الله ناصری : در جلسات امام حسین علیه السلام شرکت کنید و مواظب باشید

منبع: کانال تلگرام آیت الله ناصری(‏ Naseri_ir@)

sp;

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث