توصیه های بزرگان درباره زیارت امام رضا (ع) (پوستر)

توصیه های بزرگان درباره زیارت امام رضا (ع) (پوستر)

۱۷ آبان ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

آیت الله خامنه ای:توصیه ها به زائرین

در داخل حرم نماز بخوانید، نماز قضا بخوانید، نماز مستحبی بخوانید، نماز برای پدر و مادر بخوانید، ذکر بگویید، لااله الله الله بگویید: تسبیحات اربعه بگویید به شرطی که دل وصل باشد

آیت الله خامنه ای: در داخل حرم نماز بخوانید، نماز قضا بخوانید،

آیت الله خمینی(ره):خدمت به زائر

من ثواب و فضیلت به زوار امام رضا (علیه السلام) را کمتر از زیارت خود آقا (علیه السلام) نمی دانم!

آیت الله خمینی(ره): خدمت به زائر من ثواب و فضیلت به زوار امام رضا (علیه السلام) را

علامه طباطبائی(ره):دارالشفاء

طبیب برای چی مطب باز می کند؟! برای اینکه بیماران به وی مراجعه کنند و با نسخه او بهبودی خود را بیایند. اینجا دارالشفای آل محمد (ص) است. داخل شو! که امام رضا(علیه السلام) طبیب الاطباء است.«همه امامان رئوف اند ولی رافت امام رضا (علیه السلام) محسوس است.» وقتی از ایشان التماس دعایی می شد می فرمود:«بروید از حضرت بگیرید! ما کاره ای نیستیم همه چیز آنجاست.» بی اشاره انگشتی را که می گرفتی چشمت به گنبد آقا گره می خورد.

علامه طباطبائی(ره): طبیب برای چی مطب باز می کند؟! برا ی اینکه بیماران به وی مراجعه کنند

آیت الله بهجت:تغییر و تحول

از آیت الله بهجت رسیدند: وقتی به زیات امام رضا (علیه السلام) و یا هر امام دیگری می رویم، در ورودی حرم مطهر اذن دخول می خوانیم از کجا بدانیم که امام واقعاً به ما اجازه ورود به حرم مطهرش را داده است یا نه؟ ایشان فرمود:«هنگامی که ازحضرت رضا (علیه السلام) ان دخول می طلبید و می گویید : « ادخل حجه الله ادخل یا ملائکه الله، فاذن لی یا مولای» به قلبتان مراجعه کنید و ببینید آیا تحول و تفییری در آن به وجود آمد یا نه؟ اگر متحول شدید معلوم می شود حضرت رضا (علیه السلام) اجازه ورود داده است.

آیت الله بهجت (ره): از آیت الله بهجت رسیدند: وقتی به زیات امام رضا (علیه السلام) و یا هر امام دیگری می رویم،

آیت الله بهجت (ره):در محضر امام

هنگامی که به دیدن یکی از مسئولین عالی رتبه می رویم چقدر در حرکات خود دقت داریم؟آیا همین مراقبت را دز محضر امام رضا (علیه السلام) داریم؟امام مین مراقبت را در محضر امام رضا (علیه السلام) داریم؟ امام «عین الله الناظره» (چشم بینای خدا) است. قلب شما زیارت بخواند، تنها با زبان خواندن کافی نیست. لازم نیست حوایج خودتان را در محضر امام (علیه السلام) بشمارید. زیرا حضرت خود می دانند!

آیت الله بهجت:هنگامی که به دیدن یکی از مسئولین عالی رتبه می رویم چقدر در حرکات خود دقت داریم؟

آیت الله بهجت: نعمت حرم امام علیه السلام

حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) نعمتی بزرگ است که در اختیار ایرانی هاست. عظمتش را خدا می داند، به اندازه ای ارزش دارد که امام جواد (علیه السلام) می فرماید: «زِیَارَهُ أَبِی أَفْضَلُ أفضل من زيارة الإمام الحسين عليه السلام؛ فضیلت زیارت پدرم بالاتر از زیارت امام حسین (علیه السلام) است.» لذا کرامات آن حضرت بیشتر از کرامات ضریح امام حسین (علیه السلام) است. بنابراین ایرانی ها باید نعمت حرم امام رضا (علیه السلام) که برایشان فراهم است مغتنم بشمارند.

آیت الله بهجت: نعمت حرم امام علیه السلام حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) نعمتی بزرگ

رجبعلی خیاط:کاروان زیارتی

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط هم دیده می شد.آن چیزی که به چشم می آمد زن و شوهری بودند که به نظر می رسید رابطه خوبی با هم ندارند. وقتی همه از زیارت برگشتند وسط راه بگو و مگویشان شده بود و خانم یک نیش آزاردهنده ای نثار همسرش نموده بود. وقتی همگی برای استراحت وارد منزل شدند مرحوم شیخ به همه زیارت قبول گفت: ولی نوبت این خانم که رسید گفت: تو که هیچ! تو همه (اعمال و زیارتت) را ریختی زمین!

مرحوم شیخ رجبعلی خیاط هم دیده می شد. آن چیزی که به چشم می آمد

مثل آیت الله بهاءالدینی زیارت کنید

«ببینید! زیارت این است که زائر خود را نزد زیارت شونده بداند، چرا می خواهید خود را ضریح برسانید؟ چرا سعی نمی کنید با افکار امام (علیه السلام) آشنا شوید؟!شما اگر با فکر امام (علیه السلام) آشنا شوید، نزدیک آنها بلکه با آنهایید. گرچه از قبر و ضریح فاصله ها داشته باشید؟!» شب که شد روی حرفهای ایشان فکر می کردم که خوابم برد در عالم رویا دیدم به من می گویند:«مثل آقای بهاء الدینی زیارت کنید!».

مثل آیت الله بهاءالدینی زیارت کنید  «ببینید!زیارت این است که زائر خود را نزد زیارت شونده بداند
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث