عبرتهای عاشورایی در کلام رهبری (2) (+پوستر)

عبرتهای عاشورایی در کلام رهبری (2) (+پوستر)

۱۴ شهریور ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم): فاطمه جان! روز قیامت هر چشمی گریان است جز چشمی که در مصیبت و عزای حسین گریسته باشد، که ان چشم در قیامت خندان است (بحارالانوار، ج44،ص293))
مقام معظم رهبری (دام ظله) : هرجا ملتی قیام کند اتحاد خودش را حفظ کند. مقداری سختی را بر خودش تحمل کند نه برای همیشه برای یک مدت کوتاه خواهد توانست پیروز شود. ان روز امام حسین علیه السلام قیام کرد او وظیفه اش را انجام داد دیگران با او همراهی نکردند. نتیجه آن شد که ان فاجعه بزرگ تاریخی پیش امد البته این درس هم برای مردم تا ابد بای ماند. این درک حسین بن علی علیه السلام از موقعیت بود.







عکس نوشته درباره پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


امام سجاد علیه السلامهر مومنی که چشمانش برای کشته شدن حسبن علی و همراهانش اشکبار و اشک بر صورتش جاری شود، خداوند او را در غرفه های بهشتی جای می دهد(ینابیع الموده، ص429)
مقام معظم رهبری (دام ظله) اگر خواص امری را تشخیص دادند بموقع و بدون فوت وقت عمل کنند تاریخ نجات پیدا می کند و دیگر حسین بن علی ها به کربلا کشانده نمی شوند اگر خواص بد فهمیدند دیر فهمیدند فهمیدند اما با هم اختلاف کردند کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد







پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


امام صادق علیه السلامکربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید که کربلا بهریتن فرزندان پیامبران را در آغوش خود جای داده است(کامل الزیارات،ص269)
مقام معظم رهبری (دام ظله) : حسین بن علی این حقیقت را بیان می کند که در راه رسیدن به ارزشهای والا و ریشه کن کردن ظلم و تجاوز باید آزارها و سختی ها را تحمل کرد . ظالمین مسلح و مجهزند. با نصیحت و زبان نرم نمی شود با ستمگران عالم حرف زد باید زحمت ها را تحمل کنید تا یک جامعه یک دنیا و یک عده انسان محروم و مظلوم نجات پیدا کند تا دنیا آباد شود.









پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


امام رضا علیه السلامای پسر شبیب اگر بر حسین آنقدر گریه کنی که اشکهایت بر چهره ات جاری شود،خداوند تمام گناهانت را می آمرزد کوچک باشد یا بزرگ .کم باشد یا زیاد(امالی صدوق ،ص112)
مقام معظم رهبری (دام ظله):لحظه را باید شناخت نیاز را باید دانست فرض بفرمایید کسانی در کوفه دلهایشان پر از ایمان به امام حسین علیه السلام بود، به اهل بیت علیهم السلام محبت داشتند اما چند ماه دیرتر وارد میدان شدند و همه شان به شهادت رسیدند پیشخداهمماجورند اما کاری که باید یکنندان کاری نبود که انها کردند. لحظه را نشناختند عاشورا را نشناختند در زمان ان کار را انجام ندادند اگر کاری که توابین در مدتی بعد ازعاشورا انجام دادند در هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام می دادند اوضاع عوض می شد ممکن بود حوادث جور دیگری حرکت بکند شناسایی لحظه ها وانجام کار در لحظه نیاز خیلی چیز مهمی است









پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


امام صادق علیه السلام فرمودمصیبت روز کشته شدن امام حسین (علیه السلام) پس سنگین تر از مصیبت سایر ایام است.
مقام معظم رهبری (دام ظلله)وقتی امام حسین علیه السلام قیام کرد، با ان عظمتی که در جامعه اسلامی داشت، بسیاری از خواص به نزدش نیامدند و به او کمک نکردند ببینید وضعیت در یک جامعه تا چه حد اندازه به وسیله ی خواصی که حاضرند دنیای خویش را به راحتی بر سرنوشت دنیای اسلام در قرنهای آینده ترجیح دهند خراب می شود!






پیام عاشورا

درسهای عاشورا:


امام باقر علیه السلام می فرمایداگر می دانستند که زیارت قبر حسین (علیه السلام) چه فضیلتی دارد از شوق جان می دادند و از حسرت پیکرشان پاره پاره می شد (چهل حدیث، ص20)
مقام معظم رهبری (دام ظله) امام حسین علیه السلام می ایستد، قیام می کند، حرکت می کند و یک تنه درمقابل این سرعت در سراشیب سقوط قرار می گیرد. البته در این زمینه جان خودش را، جان عزیزانش را ، جان علی اصغرش را جان علی اکبرش را و جان عباسش را فدا می کند اما نتیجه می گیرد. «و انا من حسین» یعنی دین پیامبر صلی اله علیه و آله و سلم زنده شدن حسین بن علی علیه السلام است.







منبع: مجموعه نمایشگاهی: "پند سرخ تاریخ" ویژه ایام محرم کاری از اداره اوقاف و امور خیریه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث