مجموعه احادیث فضیلت زیارت امام حسین (ع)  (+پوستر)

مجموعه احادیث فضیلت زیارت امام حسین (ع) (+پوستر)

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره شهادت امام حسین (ع)

قبر سیدالشهدا علیه السلام و آسمانیان


امام سجاد (علیه السلام) می فرماید: در عاشورا هنگامی که مصائب بزرگ روی داد و پدرم و همه کسانی که با او بودند از فرزندان و برادران و یاران شهید شدند و اهل بیت را بر جهاز شتران سوار کردند تا به کوفه ببرند و دیدم بدنهای پدرم و سایر شهیدان روی زمین است و کسی درصدد دفن آنان بر نمی آید خیلی بر من گران آمد و سینه من تنگی گرفت و حالتی برای من پدید آمد که می خواست جان از بدنم پرواز کند. عمه ام زینب کبری (س) که من را در آن حال دید گفت: از آنچه می بینی نگران مباش و جزع مکن، به خدا سوگند این عهدی بود از رسول خدا(ص)، برای جد و پدر و عموی تو که رسول خدا (ص) مصائب هر یک ر ا به ایشان خبر داده است...خداوند از گروهی که فرعونها آنان را نمی شناسند ولی در آسمانها شناخته شده اند پیمان گرفته که این اعضا را جدا از هم و بدنهای در خون تپیده یا دفن کنند و در کربلا بر قبر پدرت سیدالشهداء علامتی نصب کنند که اثر آن هرگز برطرف نشود و مردم از سراسر جهان برای زیارت قبر مطهرش به کربلا خواهند آمد و هرچه سلاطین کافر و یاران ستمگران در محوآثار آن کوشش کنند عظمت و رفعت آن افزایش خواهد یافت.
بحارالانوار، موسسه الوفا، ج45، ص179-183 و کامل الزیارات ابن قولویه ، مکتبه الصدوق، باب 88، ص277-278












عکس نوشته درباره شهادت امام حسین علیه السلام

تلاش باطل برای تخریب قبر سیدالشهدا علیه السلام


جبرئیل به پیامبراکرم (ص) فرمود: گروهی از مردم که سزاوار لعنت و سخط خداوندی هستند، تلاش می کنند تا رسم زیارت این قبر را از بین ببرند و اثراین یادگار را محو کنند حال آنکه خداوند تبارک و تعالی راهی برای عملی شدن نیتشان قرار نداده است
(بحارالانوار مجلسی، موسسه الوفاء، ج45، ص179-183 و کامل الزیارات ، ابن قولویه، مکیته الصدوق، باب 88، ص277-278)












عکس نوشته درباره امام حسین

فضیلت زیارت قبر امام حسین (ع)


در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که روزی امیرالمومنین (علیه السلام) از پیامبر (صلی الله علیه و آله) سئوال کرد پاداش کسی که قبور ما را زیارت و آن را تعمیر و مراقبت نماید چیست؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: ای ابالحسن! خداوند قبر تو را و اولادت را در بقعه ای از بقاع بهشت قرار داده است . همانا خداوند دلهای منتخب مخلوقات و برگزیده بندگانش را محنت کش شما و متحمل اذیت و آزار در راه شما قرار داده است آنان قبور شما را تعمیر می کنند و بسیار به زیارت آن می روند تا بدان وسیله به سوی خدا تقرب جویند و مهر و مودت پیامبرش را جلب کنند . ای علی اینان کسانی اند که به طور ویژه مورد شفاعت من قرار می گیرند در کنار کوثر بر من وارد می شوند و اینان زائران فردای من دربهشت هستند.
(موسوعه امام علی بن ابی طالب، فی کتاب . السنه و التاریخ، محمد الریشهری،ج7، ص301-302)








عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

وجوب زیارت قبر سیدالشهدا


محمد بن مسلم از حضرت امام باقر علیه السلام روایت کرده: شیعیان ما را به زیارت قبر حسین بن علی فرمان دهید زیرا آن حضرت بر هر مومنی که اقرا ر به امامت او از سوی خدادارد واجب است
(کامل الزیارات، ص121، جامع الاخبار، 23، فصل الحادی عشر، بحارالانوار: ج98، 3، باب 1، ح 8 )








عکس نوشته  درباره امام حسین )(ع)

رهایی از آتش جهنم با زیارت قبر امام حسین (ع)


امام صادق علیه السلام : کسی که قبر حسین را برای خدا و در راه خدا زیارت کند خدا او ار از آتش دوزخ آزاد می کند و روز فزع اکبر به او امان می دهد و از خدا حاجتی از حاجات دنیا و آخرت را نخواهد مگر اینکه خدا به او عطا کند. 
(کامل الزیارات :145، باب 57، حدیث 7؛ بحارالانوار، ج98،ص20،باب3،ح9)




عکس نوشته درباره امام حسین علیه السلام

نرفتن زیارت نقصان در ایمان


امام صادق علیه السلام : کسی که زیارت قبر حسین نرود تا بمیرد ، از نظر دین و و ایمان ناقص است و اگر وارد بهشت شود درجه اش ار همه اهل ایمان پایین تر است (کامل الزیارات:193، باب 87، حدیث 2؛ کتاب المزار:56، باب 26، حدیث 2، بحارالانوار: ج98، ص4، باب 1، حدیث 14.)




منبع: مجموعه نمایشگاهی: "گوهر ناب در حریم آفتاب" کاری از اداره اوقاف و امور خیریه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث