مجموعه ایثارگران عاشورایی در کلام رهبری (+پوستر)

مجموعه ایثارگران عاشورایی در کلام رهبری (+پوستر)

۱۰ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بالاتر از ایثارمزه شهادت


مقام معظم رهبری (دام ظله ): قاسم بن الحسن (س) نوجوانی است که هنوز به حد بلوغ و تکلیف نرسیده بوددر شب عاشورا وقتی که امام حسین فرمود:«همه کشته خواهند شد،شما بروید» و اصحاب قبول نکردند که بروند این نوجوان سیزده چهارده ساله عرض کرد «عموجان!آیا من هم در میدان به شهادت خواهم رسید؟ به تعبیر ما ، امام حسین خواست این نوجوان را آزمایش کند ، فرمود: «عزیزم!کشته شدن در ذائقه تو چگونه است؟» گفت:«احلی من العسل»؛ از عسل شیرین تر است. ببنید آن جهت گیری ارزشی در خاندان پیامبر است.





عکس نوشته درباره عاشورا

بالاتر از ایثارسرباز شش ماهه


مقام معظم رهبری (دام ظله )خیلی ها در راه خدا شهید شدند، ولی هیچکدام با حادثه کربلا قابل مقایسه نیست. حسین بن علی (ع) تنهای تنها فقط با تعداد معدودی از یاران مخلص و خانواده اش (حتی) با فرزند ش ماهه، وارد میدان می شود. این در تاریخ منظره پرشکوهی است که در مقابل چشم بشریت گذاشته شده است





عکس نوشته درباره عاشورا

بالاتر از ایثاربعثت علی اکبر


مقام معظم رهبری (دام ظله): امام حسین (علیه السلام ) در دوران کودکی محبوب پیامبر (ص )بود و همچنین پیامبر را بی نهایت دوست داشت چهره پیامبر به صورت خاطره بی زوالی در ذهن امام حسین مانده است بعد خدا، علی اکبر را به امام حسین می دهد وقتی این جوان کمی بزرگ می شود حضرت می بیند که چهره صدا و اخلاق درست شبیه پیامبر است همان بزرگواری کرم و شرف اما این جوان هم به میدان رفت. علی اکبر در آن لحظه آخر صدایش بلند شد و عرض کرد :«یا ابتا علیک السلام » پدرم خداحافظ..





عکس نوشته درباره عاشورا

بالاتر از ایثار


مقام معظم رهبری (دام ظله )ارزش ابالفضل العباس سلام الله علیه به جهاد، فداکاری ، اخلاص و معرفت او به امام زمان است به صبر و استقامت اوست به آب نخوردن او بر لب آب در عین تشنگی است بدون اینکه شرعا و عرفا هیچ مانعی وجود داشته باشد.





عکس نوشته درباره عاشورا

بالاتر از ایثاراستوار در بلا


مقام معظم رهبری (دام ظله) راوی می گوید:فو الله ما رایت مکثورا یعنی کسی که امواج انوده بر سرش بریزد بچه اش بمیرد دوستانش نابود شود شوند ثروتش از یبن برود و همه امواج بلا به طرفش بیاید راوی می گوید من هیچ کس را در چهارموج بلا مثل حسین بن علی استوارتر ندیدم. هرگز نیدیم کسی در چنین هنگامه ای با این همه مصیبت چهره ای شاد مصمم حاکی از عزم و توکل به خدا داشته باشد این همان عزت الهی است





عکس نوشته درباره عاشورا

بالاتر از ایثار داغ شیرین


مقام معظم رهبری (دام ظله)حماسه ای که بی بی زینب کبر ی(سلام الله علیها) به وجود آورد احیا کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا شد. مجسمه ی عزت است زینب کبری نگاه اوبه حوادث با نگاه دیگران فرق دارد (با )آن همه مصیبت وقتی دشمن می خواهد او را شماتت کند می گوید: ما رایت الاجمیلا آنچه دیدم زیبا بود در راه خدا و برای حفظ اسلام بود. ابعاد یک جریانی بود تا امت اسلام بفهمند که چگونه باید حرکت کنند و بایستند این کار بزرگ حماسه زینبی است .





 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث