مجموعه بعد از امام  حسین (ع) (2) (پوستر)

مجموعه بعد از امام حسین (ع) (2) (پوستر)

۱۴ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره بعد از عاشورا

بعد از امام حسین (ع) : بهترین ها را کشتید


حضرت ام کلثوم (س)  در حالیکه می گریست به کوفیان خطاب کرد: ای کوفیان! چر امام حسین (ع) را تنها گذاشته و او را کشتید اموالش را غارت کرده و زنان حرمش را به اسارت در آوردید و مورد شکنجه و آزار قرار دادی؟ نابود کردید و به عذاب خدا گرفتار شوید! شما بهترین مردان بعد از وجود مبارک پیامبر (ص) را به شهادت رساندید.




عکس نوشته درباره بعد از عاشورا

بعداز امام حسن (ع): با افتخار می کشید؟


فاطمه بنت الحسین (س) کوفیانی را که اظهار ندامت می کردند خطاب قرار داد و فرمود:ای کوفیان! چقدر کینه و دشمنی با رسول خدا (ص) دارید که درصدد انتقام برامدید چرا به علی بن ابی طالب (ع) و فرزندانش که عترت پیامبر و از خوبانند بی وفایی نمودید تا آنجا که کسی از شما به افتخار می گوید: ما کسانی هستیم که علی و فرزندانش را با شمشیرهای هندی و نیزه ها کشتیم و زنان آنها را مانند غیرمسلمانان به اسارت گرفتیم




عکس نوشته درباره امام حسین

بعد از امام حسین (ع):چوب خیزران


هنگامی که ابن زیاد با چوب دست خود را لب و دندان مبارک سیدالشهدا (ع) می زد زید ابن ارقم فریاد زد: من شاهد بودم که همین لبها را که تو با خیزران ضربه می زنی پیامبر (ص) می بوسید (تاریخ طبری ، ج 4، ص349)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع): فریادآزادگی


پس از آنکه ابن زیاد حسین (ع)و یارانش را کذاب نامید عبدالله بن غیفی فریاد زد: ای پسر مرجانه درغگو پسر دروغگو و پدرت هستی و آنکه تو را به این مقام منصوب کرد ای دشمن خدا آیا فرزندان پیامبرا را می کشید و آنگاه بر منبر مسلمانان چنین وقیحانه سخن می گویید! لهوف ،ص204



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع):آرزوی دیرین 


وقتی ابن زیاد دستور قتل ابن عفیف را داد او پیروزمندانه گفت: ای پسر مرجانه پیش از آنکه تو از مادر متولد شوی من از خداوند درخواست شهادت به دست پلیدترین و ملعون ترین افراد را داشتم اما هنگامی که چشمانم را از دست دادم ناامید از شهادت شدم اکنون خدای را سپاس می گویم که پس از ناامیدی مرا به مقصودم رساند (لهوف ص205)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع) :هذه زینب بنت علی


ابن زیاد سرمست از غرور و پیروزی و برای قدرت نمایی خطاب به حضرت زنیب (س) گفت: سرنوشت برادر و خاندانت را چگونه دیدی؟ حضرت زنیب (س) در پاسخی کوبنده فرمود: من جز زیبایی و نیکی ندیدم، آنها گروهی بودند که خداوند شهادت را برایاشن مقرر کرد . انان نیز به آرامگاه خود شتافتند (لهوف، ص200)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع) صلابت زینب


ابن زیاد درمانده از صلابت کلام زینب کبری (س) تلاش به تحقیرایشان نمود و گفت: قلبم ر با کشتن برادرت و اهلبیتش درمان شد حضرت زنیب (س) در پاسخ فرمود: به جانم سوگند بزرگ مرا کشتی و شاخه عمرم را قطع کردی و ریشه مرا از جا درآوردی اگر این کار مایه تشفی قلب توست به خواسته ات رسیدی(لهوف، 200)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع):القتل لنا عاده


جرات و شجاعت امام سجاد (ع) در برابر بی احترامی ها خشم ابن زیاد را برانگیخت و حضرت را تهدید به قتل کرد امام در پاسخ به این تهدید فرمود:ای پسر زیاد آیا ما را به قتل تهدید می کنی؟! مگر نمی دانی که کشته شدن در راه خدا عادت دیرین ما و شهادت مایه کرامت و افتخار ماست



1 2 3 4 5

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث