مجموعه بعد از امام  حسین (ع) (4) (پوستر)

مجموعه بعد از امام حسین (ع) (4) (پوستر)

۱۷ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع) یحیای شهید


یحیی حرانی یهودی، با چشمان خود شاهد بود که راس مبارک اباعبدالله الحسین (ع) این آیه را تلاوت می کرد : او وقتی از واقعه کربلا آگاه گشت به شدت گریست و گفت: سپاس خدای را که مرا به دین مصطفی هدایت کرد. آنگاه در حمایت از خاندان عترت شمشیر کشید و به شهادت رسید (منتهای الامال، ص298)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع):حقیقت گمشده


جهل ناتمام مردمان به حقیقت امامت را می توان در این کلام حضرت سجاد (ع ) یافت: ای کاش می دانستم آیا عاقلی هست که در انبوده تاریکی ها شب را به صبح پیوند دهد و از سوگ و مصیبتی که بر ما وارد شده است شکوه کند و سخن بگوید وارث امامت هستم چرا باید حقیقت من در میان جاهلان و تبهکاران نادیده گرفته وافع شود (مقتل ابی مخنف، ص115)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعداز امام حسین (ع) اسیر رومی هستیم


قساوت لشکریان یزید در طول مسیر تمامی نداشت. حضرت ام کلثوم (س) در اشعاری از بی وفایی مردمان و آزار و اذیت یزیدیان شکایت می کند: تا کی ما بر شتران برهنه سوار می کنید گویی که اسیران رویم هستیم وای بر شما آیا جد من رسول خدا (ص) نبود که شما را هدایت کرد! ای امت بدرفتار خداوند جز عذاب بر زمین هایتان نبارد (مقتل ابی مخنف، ص116)



عکس نوشته درباره امام حسنی (ع)

بعد از امام حسین (ع) پایکوبی شامیان


اسرا د ر حالی وارد شام شدند که ریسمان بر دستان و گردنشان بسته شد بود هزاران نفر رقص کنان و هلهله کنان در حلی که به نشانه جشن و سرور خضاب و سرمه کشیده بودند به تماشای کاروان اسرا می شتافتند سرهای شهدا در میان کاروان اسرا حرکت می دادند تا بیش از پیش حرمت حریم نبوت شکسته شود. (لهوف ص210)



عکس نوشته درباره امام حسین

بعد از امام حسین (ع) زخمی جمل


ابراهیم فرزند طلحه که کینه شکست در جنگ جمل را در دل داشت به قصد استهزاء خطاب به امام سجاد (ع) گفت: اکنون چه کسی مغلوب دشه و پیروز کیست؟ امام در پاسخ فرمودند: هرگاه خواستی بدانی چه کسی مغلوب شده است به اذان و اقامه وقت نماز گوش فرا بده و ببنی نام چه کسی بلند است او جد من محمد مصطفی است فرزندانش همیشه پیروز و سربلندند(نفس المهموم، ص424)



عکس نوشته درباره امام حسین

بعد از امام حسین (ع) مزد رسالت


امام سجاد علیه السلتم در پاسخ به فردی که از پیروزی یزید ابراز خرسندی می کرد، فرمود: آیا این آیه را خوانده ای: به مردم بگو که من هیچ پاداشی از شما در بابر رسالتم جز محبت به نزدیکانم نمی خواهم.» به خدا که ما اهل بیت و نزدیکان پیامبریم و خداوند آیه تطهیر را نیز در شان ما نازل کرد.(لهوف، ص212)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع) انتقام بدر و احد


یزید در کاخ مشرف به رود جیحون شاهدورود کاروان اسرا بود و سرمستانه می خواند: وقتی که آن قافله ها پدیدار شد و آن سرهای بریده بر لب جیرون نمایان گشت کلاغی بانگ برداشت به او گفتم فریاد بزنی و یازنین مهم نیست چرا که من انتقام جنگ بدر و احد ار از مصطفی (ص) گرفتم( مقتل الحین مقرم ،ص348)



عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع): چه پاسخی داری؟


امام باقر (ع) نقل می کنند، کاروان اسرا در حالی وراد کاخ یزید شد که تمامی اسیران با غل و زنجیر به یکدیگر بسته شده بوند. در آن لحظه پدرم خطاب به یززید گفت: ای یزید گمان می کنی اگر رسول خدا ما را این چنین در غل و زنجیر ببنید درباره تو چه خواهد گفت؟!(بحارالانوار، ج45، ص142)



1 2 3 4 5


 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث