مجموعه بعد از امام  حسین (ع) (5) (پوستر)

مجموعه بعد از امام حسین (ع) (5) (پوستر)

۱۸ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

 بعد از امام حسین (ع ) :خطبه آتشین


در حالی که یزید با گمان پیروزی سرمست از باده غرور بود حضرت زینب (س) با خطبه ای آتشین مجلس او را بر هم زد و گفت: ای یزید آیا اکننون که زمین و آسمان را بر ما ننگ کردی و ما را همانند اسیران به هر سو می کشانی می پنداری که ما نزد خدا خوار شده ایم و تو نزد او عزیز و گرامی هستی؟ آیا فراموش کرده ای که خداوند فرمود: ما به تانان که کافر شده اند مهلت می دهیم تا بر گناهان خود بیافزایند و برای آنها عذاب خوارکننده ای آماده شده است (مقتل الحسین مقرم، ص357)





عکس نوشته درباره امام حسین(ع)

بعد از امام حسین (ع) : لا تمخو ذکرنا


باور یزدیان این بود که چراغ اهل بیت با کشتن حسین (ع) خاموش می شود اما زینب کبری (س) خواب آنان را با کلام قاطع خود آشفته کرد وقتی که فرمود:«ای یزد نهایت تلاشت را بکن، اما به خدا سوگند یاد ما را از خاطره ها محو نخواهی کرد نمی توانی چراغ وحی ما را خاموش و به موقعیت و جایگاه ما آسیبی برسانی زمان دولت تو اندک است و جمعبت تو پراکنده خواهد شد (مقتل الحسین،ص275)





عکس نوشته درباره امام حسین(ع)

بعد از امام حسین (ع)مرا می شناسید


حقیقت اهل بیت و امامت در شام زیر سالها تبلیغ امویان مدفون شده بود سخان امام سجاد (ع) در مجلس یزید تابش نور حقیقت بر ظلمات شام بود »ای مردم من فرزند مکه و منایم من فرزند زمزم و صفایم من فرزند کسی هستم که شبانه از مسجدالحرام به مسجد القصی برده شد من فرزند کسی هستم که با فرشتگان آسمان نمازگزارد من فرزند محمد مصطفی(ص )و علی مرتضی ع) هستم. فرزند کسی که آنقدر بر کافران شمشیر کشید تا بگویند لا اله الا الله» (نفس المهوم، ص462)





عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

 بعد از امام حسین (ع) سخن رسول خدا


یزید که گمان می کرد به شهادت رساندن حسین (ع) پایه های حکومت او را تثبیت می کند خطاب به حضرت سجاد (ع) گفت: پدرانت اراده حکومت کردند لیکن سپاس خدای را که انان را کشت چرا که آنان می خواستند حق ما در حکومت غصب کنند حضرت سجاد در پایخ فرمود: ای پسر معاویه و هند حکومت قبل از تو وخاندانت برای پدران و اجداد من بوده است جدم در بدر و احد پرچم پیامبر را در دست داشت در حالیکه پدرانت پرچم کفار را بدست می گرفتند (بحارالانوار، ج 45، ص135)





عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع) اذان بی موقع


سخنان روشنگر امام (ع) یزدیان را رسوا کرد یرید دستور به اذن ببی موقع داد تا امام (ع) را سکت کند آن زمان که نام رسول الله (ص) برده شد امام (ع) فرمود:ای یزد آیا این محمد (ص) جد من است یا جد تو؟ اگر بگویی جدتوست همه می دانند که دروغ می گویی و اگر جد من است پس چرا جد پدرم ر از روی ستم کشتی اموال او را غارت کردی و زنان حرم او را به اسارت گرفتی؟ وای بر تو در روز قیامت که جد پدر من دشمن تو خواهند بود (نفس المعموم، ص262)





عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع): در چنگال فرعونیان


شبی منهال ابی عمر حضرت سجاد را در خرابه شام دید و از او پرسید ای پسر رسول خدا چگونه شب را سپری کردی. حضرت در پاسخ فرمودند: روزگار ما همانند بنی اسرائیل در چنگال فرعونیان است که پسران آنها را می کشتند و زنانشان را نگه می داشتند عرب بر عجم مباهات می کند که پیامبر از آنهاست ولی ما اهل بیت پیامبر را از دم تیغ گذراندند و گروهی را نیز به اسارت گرفتند (لهوف، ص222)





عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع):به سوی کربلا


خطبه های آتشین و دلنشین حضرت سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها اوضاع شام را به ضرر یهودیان تغییر داد و باعث شد یزید تصمیم به بازگرداندن اسرا به شام به مدینه بگیرد هنگام بازگشت امام سجاد علیه السلام چنین فرمود: بازگرداندن راس مبارک امام حسین (ع )بازگرفتن اموال به غارت گرفته خاندان اهل بیت (ع) بازگردانن مقنعه پیراهن و گردنید حضرت زهرا (س )(لهوف ص224)




عکس نوشته درباره امام حسین (ع)

بعد از امام حسین (ع): جامانده در شام


 رقیه بنت الحسین (س) خواب پدر را دید و گریان از خواب پرید. شیون کنان پدر را طلب می کرد یزید که از شیون های شبانه او خشمگین شده بود دستور داد تا راس مبارک حضرت را برای این دختر خردسال ببرند. حضرت رقیه (س) راس پدر را به دامان گرفت و گفت: ای پدر چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ او فراوان با پدر سخن گفت تا آنکه لبانش را بر لب های در نهاد و آنقدر گریست تا به دیدار پدر شتافت (نفس المهموم، ص260)




1 2 3 4 5

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث