قدمهای آسمانی : فتح الفتوح امام  (+پوستر)

قدمهای آسمانی : فتح الفتوح امام (+پوستر)

۳۰ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

شاید خدا به ما رحم کند
باید حرف تلمیخا را گوش کرد که وقتی از شهر مقداری دور شدند به یاران کهف خود گفت از مرکب ها پیاده شوید با پای پیاده در این بیابان ها راه برویم بلکه خداوند به ما رحم کند وقتی پاها آسیب دیده و خود را در بیابان می بینی خشوع تازه ای را تجربه می کنی و با این خشوع آماده ورود به حرم کبریایی حضرت شمس الشموس می شوی ای پدر مهربان ما! ای فرزند زهرا! این تلاش ناچیز را زا ما بپذیر






 

سه منزلگاه به زیارتتان خواهم آمد
حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: هرکس با وجود دوری خانه مرا زیارت کند روز رستاخیز در سه موطن پیش او می روم تا از ترسهایی که در آن سه جا مردم را فرا می گیرد نجاتش دهد: 1- زمانی که نامه های اعمال به راست و چپ به حرکت در می آید2- در جلوی صراط3- و جای سنجش اعمال (یعنی میزان)






 


فتح الفتوح امام
مقام معظم رهبری (دام ظله العالی):ماجرای آمدن آن حضرت به خراسان شبیه ماجرای رفتن پیغمبر به حدیبیه بود. پیغمبر با رفتن به حدیبه و برقراری صلحی که بسیاری آن را نادرست می پنداشتند موجب شد که اسلام در فضای وسیعتری مطرح شود امام رضا (علیه السلام) هم با این اقدام کاری کرد که تشیع در فضای وسیعتری مطرح شود و این امر بسیار مهم و بزرگی است حضرت این کار را کرد و در واقع پیروز شد کما اینکه پیغمبر در حدیبیه پیروز شد در سوره انا فتحنا مراد از فتح بنابر تفاسیر معروف فتح حدیبیه است «انا فتحنالک فتحا مبینا.»



 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث