کلیپ تصویری هفته وحدت: امام جعفر صادق و لبخند کشاورز - عالی (+ متن)

کلیپ تصویری هفته وحدت: امام جعفر صادق و لبخند کشاورز - عالی (+ متن)

۲۷ آبان ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

یک کشاورز اهوازی خدمت امام صادق علیه السلام رسید.گفت:آقا من در اهواز کشاورزی می کنم.مالیاتی که برای من بسته اند ده هزار درهم است.

مگر من چقدر درآمد دارم که بخواهم ده هزار درهم مالیات بدهم .دارم از زندگی ساقط می شوم.گفت:آقا حاکم اهواز نجاشی است از شیعیان شماست.سفارش ما را بکنید ما را مراعات کند.ما طبقه ضعیف جامعه هستیم.امام صادق علیه السلام روی یک کاغذ کوچک نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم سر اخاک ،یسرک الله» «برادر دینی ات را خوشحال کن،خدا تو را خوشحال کند.»

همین.کشاورز این کاغذ را گرفت و از مدینه به شهرش اهواز برگشت.رفت پیش حاکم.گفت:جناب حاکم ،امام صادق علیه السلام با شما کار دارد این نامه را داده اند.حاکم وقتی خط امام صادق علیه السلام را دید،بوسید و روی چشمش گذاشت.گفت آقا چه کاری دارند؟کشاورز گفت::کاری که حضرت داشت این است که کار من را راه بیندازید.گفت:خب کار شما چیه؟

گفت:من کشاورزی مختصری دارم درآمدم فقط به اندازه ای است که زندگی خودم تامین شود.امسال ده هزار درهم مالیات برای من بسته اید.من ندارم که بدهم.نجاشی گفت:دفتر مالیات ها را بیاورند.گفت اسم این شخص را پاک کنید .من خودم ده هزار درهم را از مال شخصی خودم به جای این شخص می دهم.گفت:خوشحال شدی؟کشاورز گفت:بله.گفت:سال بعد هم نمی خواهد مالیات بدهی،من به جای تو از مال شخصی خودم می دهم.خوشحال شدی؟گفت :فدایت بشوم.بله.گفت:این فرشی هم که روی آن نشسته ای به برکت اینکه نامه مولایم امام صادق علیه السلام را روی این فرش به من دادی را هم برای خودت بردار.خوشحالت کردم؟گفت:فدایت شوم بله.گفت:ضمنا یک مرکب هم به او بدهید.سوال کردخوشحالت کردم؟ گفت فدایت شوم.بله.بعد هم به آن شخص گفت از این به بعد هر کاری داشتی پیش خودم بیا .اگر توانستم کارت را راه می اندازم.خوشحال شدی؟ گفت فدایت شوم بله.

کشاورز رفت و همان سال یا سال بعد خدمت امام صادق علیه السلام رسید. وقتی خدمت آقا رسید.گفت:آقا این شیعه شما نجاشی چه کرد! امام صادق علیه السلام فرمود چه کرد؟شروع کرد داستان را تعریف کردن .هر چه می گفت امام صادق علیه السلام خوشحال تر می شد تا اینکه وقتی کل داستان تمام شد ،امام صادق علیه السلام فوق العاده خوشحال شد.کشاورز گفت آقا مثل اینکه شما هم خیلی خوشحال شدید.امام صادق علیه السلام فرمود:

خدا و رسول خدا هم خوشحال شدند قبل از اینکه تو خوشحال شوی.وقتی که به یک مومن احترام گذاشته شود به اهل بیت احترام گذاشته می شود.

 


رسیدگی به مشکلات دوستان اهل بیت علیهم السلام و رضایت خداوند

زمان: 185 ثانیه (03:05)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث