مجموعه انقلابی ترین بانوی تاریخ (2) (+پوستر)

مجموعه انقلابی ترین بانوی تاریخ (2) (+پوستر)

۱۳ آذر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

کمترین بهره در مبارزه علیه باطل


استقرار قدرت و سلطه حکومت و سکوت و تسلیم مردم فاطمه (س) را از مسئولیت مبارزه به خاطر حق و علیه باطل مبرا نمی سازد باید برای پیروزی هرچند با امیدی ضعیف تلاش کند. باید با نظام حاکم مبارزه کند اگر توانست آن را مغلوب سازد و اگر نتوانست لاقل محکوم. اگر باطل را نمی توان ساقط کرد می توان رسوا ساخت اگر حق را نمی توان استقرار بخشید می توان اثبات کرد ان را مطرح نمود به زمانه شناساند و زنده نگهداشت. این است درس نجات بخش فاطمه (س) برای همیشه تاریخ





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

اسرار فاطمه در اصرار فاطمه


پیغمبر (ص) رحلت کرد علی (ع) خانه نشین شد میراث فاطمه (س) که تنها منبع زندگی او و همسر و فرزندانش بود مصادره شد و سرنوشت اسلام و مردم به دست «سیاست» سپرده شد. اما فاطمه از پا ننشست در زیر کوهی از اندوه که بر جان عزادارش حس می کرد مبارزه حق طلبانه خود را ادامه داد هم برای پس گرفتن حق علی و هم ستاندن فدک برای فاطمه یک مساله سیاسی شده بود و و سیله مبارزه ابزاری برای نمایش چهره حکومت در انکار حاقایق و پافشاری فاطمه از این رو بود نه به خاطر ارزش اقتصادی آن و آنچنان که دشمنان دانا و دوست داران نادان فاطمه (س) تلقی می کنند.





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س

دفاع تا پای جان


در خانه به شدت تکان می خورد و زبانه های آتشی که اورده اند از روزنه های درپیداست و فریادهایی که هر لحظه تندتر و مهاجم تر می شود ای علی بیرون بیا ناگهان فریاد فاطمه پاره تن پیامبر (ص) که پشت در آمده بود برخاست فریاید که تمامی اندوه عالم را باخود داشت : ای پدر! ای رسول خدا بعد از تو .... چه ها که ندیدم! تنها کنار در ایستاده بود گویی نگهبان و مدافع این خانه است می خواهد از علی از امامش که سخت تنها مانده است حمایت کند.






عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

معیاری برای عمل به تکلیف


در دل تاریک شبهای سیاه مردی همسرش را همسر سیاه پوش و عزادارش را بر مرکبی می نشاند و در کوچه های پیچاپیچ و خلوت شهر می گرداند پیاده علی (ع) است و سوار فاطمه (س) دختر محبوب و مبارزه پیغمبر(ص) فاطمه (س) شخصا به سراغ انصار می رود هرشب همراه علی (ع )به مجالس آنها سر می زند و فضایل علی (ع) را یکایک بر می شمارد و سفارش های پیغمبر (ص) را به یادشان می آورد با نفوذ معنوی، شخصیت بزرگ و والانی انسانی، آگاهی سیاسی، شناخت دقیقی که از اسلام و آرمانهای اسلام دارد و بالاخره با قدرت منطق و استدلال استوار خویش حقانیت علی (ع) را ثابت می نماید هم به تکلیفش عمل می کند و هم  «عمل به تکلیف» را الگو می شود.






عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

خستگی بی پایان یک عمر مبارزه


وقتی زور جامه تقوی می پوشد بزرگترین فاجعه در تاریخ پدید می آید فاجعه ای که قربانیان خاموش و بی دفاعش علی است و فاطمه و بعدها دیدم که فرزندانش یکایک فاطمه (س) احساس کرد که در برابر این فاجعه ای که آغاز شده است دیگر کاری نمی تواند کرد. ناگهان خستگی یک عمر جهاد و مابرزه تحمل مصیبت ها شکنجه ها فقر و سختی زندگیش را یکجا در تن و جانش حس کرد دیگر یقین کرد که همه چیز از دست رفته است و دانست که برای نجات انچه پیغمبر نیز نتوانست و علی نیز نمی تواند از او کاری بر نمی آید.





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

غروب غمبار خورشید علی


اکنون نود و پنج روز است که پدر مژده مرگ داد و و مرگ نمی رسد امروز دوشنبه سوم جمادی الثانی است سال یازدهم هجرت، سال وفات پدر. کودکانش را یکایک بوسید حسن هفت ساله، حسین شش ساله، زینب پنج ساله و ام کلثوم سه سال. و اینک لحظه واع با علی چه دشوار است اکنون علی باید در دنیا بماند سی سال دیگر .شمعی از آتش و رنج در خانه علی (ع) خاموش شد و علی (ع) تنها ماند و با کودکانش





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

راز قبر مخفی حضرت زهرا س)


از علی (ع) خواسته بود تا او را شب دفن کنند مزارش را کسی نشناسد و بعضی جنازه اش را تشییع نکنند. علی (ع) چنین کرد. اما کسی نیم داند که چگونه؟ و هنوز نمی داند کجا؟ در خانه اش؟ یا در بقیع؟ معلوم نیست آنچه معلوم است رنج علی (ع) است امشب بر قبر فاطمه (س) مدفن او همواره باید نامعلوم باشد تا ان چه را که او می خواست معلوم بماند و او می خواست که قبرش را نشانسد هیچگاه و هیچ کس تا همیشه همه بپرسند : چرا؟!





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

شاهدی برای شدن


از شخصیت فاطمه (س) سخن گفتن بسیار دشوار است فاطمه یک زن بود انچنان که اسلام می خواهد که زن باشد تصویر سیمای او را پیامبر (ص) خود رسم کرده بود و او ا در کوره های سختی و فقر و مبارزه و آموزش های عمیق و شگفت انسانی خویش پرورده و ناب ساخته بود. وی در همه ابعاد گوناگون «زن بودن» نمونه شده بود مطهر یک دختر در برابر پدرش مطهر یک همسر در برابر شوهرش مطهر یک مادر در برابر فرزندانش مطهر یک زن مبارز و مسئول در برابر سرنوشت جامعه اش فاطمه (س) خود یک امام است یعنی یک تیپ ایده ال برای یک الگو یک شاهد برای هر زنی که می  خواهد «شدن خویش» را خود اتخاب کند.





منبع:مجموعه نمايشگاهي « انقلابی ترین بانوی تاریخ» کاری از اوقاف و امور خيريه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث