مجموعه پوستر فاطمیه (1)

مجموعه پوستر فاطمیه (1)

۱۶ دی ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا (سلام الله علیها)بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.


اجر رسالت:گو هیچ اجر و رسالتی در برابر ابلاغ رسالتم نمی خواهم مگر دوست داشنن و نیکی به نزدیکانم...» آیه نازل شد به همه مومنین از زن و مرد دستور نیکی به خاندان و نزدیکان پیامبر خاتم را صادر کرد مردم مانده بودند. مودت و دوستی چه کسانی واجب است و به دستور خدای مهربان باید چه کسانی مهرورزی و محبت کنند. خدمت رسول خاتم آمده عرضه داشند: ای پیامبر خدا! نزدیکان شما که از محبت آنها بر ما واجب است چه کسانی هستند؟حضرت ختمی مرتبت فرمود: «علی، فاطمه و فرزندان فاطمه (س) و این نکته را سه بار تکرار کردند.





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا (سلام الله علیها)هنگامی که روز قیامت برانگیخته و محشور می شوم خطاکاران امت پیامبر (ص) را شفاعت می نمایم 


اول همسایه:دستهایش رو به آسمان بود فرصت مناسبی بود دل شب.. مادر دعا کرد و دعا.......برا ی این برای آن. از کوچک تا بزرگ همه ی در و همسایه ها را همه مومنین را کودکان هم آمین گفتند. بعد دعا حسن (علیه السلام) که خردسال بود پرسید مادرجان! همه را دعا کردی اما برای خودت هیچ طلب نکردی؟؟مادر با نوازش مادرانه با مهربانی پاسخ فرمود: حسنم! اول همسایه بعد خانه و اهل آن. مهروزی را از همان کودکی به کودکانش می آموخت.





عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا (سلام الله علیها):همانا حقیقت و واقعیت تمام سعادتها و رستگاری ها در دوستی علی (ع) در زمان حیات و پس از رحلتش خواهد بود.


در آسمان معرفت حضرت زهرا (س) برترین اندیشه های بشری هجران و تیزپروازترین عقل ها سرگردان گشته اند بلندای رتبت و اوج منزلت این در یکدانه خزائن عرش الهی چنان والا و بالاست که در گستره ادارک نمی گنجد. بنابر روایات متعدد و معتبری که از ائمه طاهرین (علیهم السلام) رسیده حقیقت لیله القدر به وجود فاطمه زهرا (س) تفسیر شده است. آری حقیقت لیله القدر وجود یگانه زهراست و چرا چنین نباشد؟ حال آن که لیله القدر ظرف نزول قرآن صامت است و فاطمه ظرف نزول یازده قرآن ناطق. انسانهای به تکامل واقعیت رسیده قران ناطقند و این فاطمه است که ظهور یازده کلام الله ناطق گردیده است. فاطمه از نظر حقیقت باطن لیله القدر است و «ما ادراک ما لیله القدر» چه کسی را یارای آن خواهد بود تا لیله القدر را درک نماید؟». باری قدر و منزلت فاطمه برای مردمان نهان است به همان سان که عظمت شب قدر برای ایشان پنهان است به سخن دیگر معرفت حقیقی فاطمه همان قدر دراوج و دست نایافتنی است که ادراک شب قدر او همان حقیقت یگانه ای است که رازگشای حقایق حضرت امام جعفر صادق (ع) معرفت وی را هم طراز ادراک شب قدر معرفی می تماید فاطمه است و «قدر» الله از این روی هر آنکه به شناخت حقیقی فاطمه توفیق یابد بی گمان شب قدر را درک کرده است.













عکس نوشته درباره حضرت زهر(س)

حضرت زهرا (سلام الله علیها):اگر آنچه را که ما اهل بیت دستور داده ایم عمل کنی و از آنچه نهی کرده ایم خوددای می نمودی تو ننها از شیعیان ما هستی وگرنه خیر


ای مردم کسی حاضر است این غریبه را میهمان خانه خویش کند؟ سئوال رسول خدا (ص) تمام شد اما جوابی نیامد. فقر درمدینه همه گیر شده  بود مهاجرینی که دارایی هایشان را درمکه گذاشته بودند انصار هم هرچه داشتند با مهاجرین قسمت کرده بودند حتی خانه ها را . مثل همیشه دست با کرامت علی(ع) بود که به یاری پیامبر (ص) آمد میهمان را به خانه برد. ای دختر سول خدا آیا غذایی در منزل هست؟! اندازه خوراک یک کودک زهرای اطهر (س) به احترام همسرش کودکان را گرسنه خواباند و غذا را برا ی مهمان آورد. فردای آن روز رسول خدا (ص) بعداز دیدار علی (ع) اشک شوق ریخته فرمودند: علی جان این کارتان ملائک الهی را به تعجب واداشت و این آیه در حق شما نازل شد:(هرچند به چیزی نیازمند باشند.باز دیگران را بر خویش در آن مقدم می دارند.»













عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا سلام الله علیها خداوند به حق اولیا و مقربانی که آنها را برگزیدی و به گریه فرزندانم پس از مرگ و جدای من با ایشان از تو می خواهم گناه خطاکاران شیعیان و پیروان ما را ببخشی


بکیار عایشه به پیامبر گفت: چرا اینقدر فاطمه را می بویی چرا اینقدر فاطمه را می بوسی؟ چرا به هر دیدارفاطمه تو جان دوباره می گیری؟ گفتم: خموش! عایشه! فاطمه بهشت من است فاطمه کوثر من است من از فاطمه بوی بهشت می شنوم فاطمه عین بهشت است فاطمه جواز بهشت است رضای من در گروی رضای فاطمه است رضای خدا در گروی رضای فاطمه است خشم فاطمه جهنم خداست و رضای فاطمه بهشت خدا فاطمه جان!خاطر تو را نه فقط بدین خاطر می خواهم که تو دختر منی تو سیده زنان عالمیانی تو برترین زن عالمی خدا تو را چنین برگزیده است و خدا به تو چنین عشق می ورزد. این را من از خودم نمی گویم کدام حرف را من از جانب خودم گفته ام». آن شب که به معراج رفته بودم دیدم که در بر در بهشت به زیباترین خط نوشته است:«خدایی جز خدای بی همتا نیست محمد(ص) پیامبر خداست علی معشوق خداست فاطمه حسن و حسین برگزیدگان خدا هستند و لعنت خدا بر آنان که کینه ورز این عزیزان خدا باشند











عکس نوشته درباره حضرت زهرا (س)

حضرت زهرا سلام الله علیها
از دنیای شما سه چیز محبوب من است :1-تلاوت قرآن، نگاه به چهره رسول خدا(ص)،انفاق در راه خدا


تو حقیقت لیله القدری همان شبی که فیها یفرق کل امر حکیم پس تو میزان جداسازی حق از باطلی یا زهرا؟! تو تقسیم لیله القدری همان شبی که ظرف نزول حقیقت قرآن گشته است پس تو حقیقت قرآنی و ظرف نزول یارده کلام الله ناطق، تو آیینه دار تام اسماء و صفات پروردگاری یا راضیه، تو باطن لیله القدری؛ همان شبی که مبارکه است و همان شبی که حاجات بندگان در آن برآورده می شود و دعای ایشان در ان به اجابت می رسد هنگامه ریزش فیوضات خیرات و برکات بی نهایت الهی پس تو سرچشمه بی کرانه و خیر کثیری تو تجلی تمام رحمت ربی. تو وجیهه عنداللهی که عرض نیاز حاجتمندان با وساطت تو به درجه اجابت می رسد. یا طاهره! متحریم که چه خوانمت؟ تو مظهر واجب الوجودی تو معنی جان ممکناتی تو جام جهان نمای ذاتی تو مظهر جمله صفاتی تو مجهوله القدری همانگونه که مخفیه القبری تنها خدا می داند که در آفرینشت چه کرده است تنها خدا؟











1 2 3

منبع: مجموعه یاس بی نشان کاری از داره اوقاف و امور خیریه 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث