کتاب کالبدشکافی عقاید وهابیت

کتاب کالبدشکافی عقاید وهابیت

۱۴ بهمن ۱۳۹۳ 0
کتاب کالبدشکافی عقاید وهابیت نوشته رحمت الله ضیایی و حمیدالله رفیعی در سال 1390 توسط انتشارات مشعر به چاپ رسیده است.

در دیباچه این کتاب الکترونیک میخوانیم : 

"رستگارى انسان‌ها در طول تاريخ همواره موردنظر متفكران و انديشمندان بوده، اما راه و طريق انبيا متفاوت بوده است. آنان با تمام توان، از فكر و انديشه و جان و دل، در اين راه كوشيدند تا اينكه نوبت به خاتم رسولان محمد مصطفى (ص) رسيد. آن حضرت براى هدايت انسان‌ها آن‌چنان از خودگذشتگى كرد كه خداوند در وصفش فرمود:
فَلَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ عَلى آثارِهِمْ إِنْ لَمْ يُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدِيثِ أَسَفاً (كهف:  ۶ )
گويى مى‌خواهى، خود را به خاطر اعمال آنها از غم و اندوه هلاك كنى؛ اگر به اين گفتار ايمان نياورند.
براى رستگارى انسان‌ها با دعوتى ساده شروع نمود و فرمود: «قولوا لااله الا الله تفلحوا»  ١ ؛ «بگوييد خدايى جز الله نيست تا به رستگارى برسيد» . و اين‌چنين بود كه پيروان آن بزرگوار به ميلياردها انسان رسيد كه همگى سپيده‌دمان و شبانگاهان نداى توحيد را در كره خاكى سر مى‌دهند.
اما در اين بين برخى گروه‌هاى منتسب به اسلام يافت مى‌شوند كه با وجود اينكه اندك‌اند، تنها خود را منادى توحيد دانسته، ديگر مسلمانان را به شرك و كفر متهم مى‌نمايند. بارزترين اين فرقه‌ها، وهابيان حاكم بر عربستان‌اند؛ آنان با آنكه خود در اصول عقيدتى، مبتلا به اشكالات اساسى‌اند، اما خويش را داعيه‌دار توحيد و مسلمانى مى‌دانند و ساير مسلمانان را مشرك و كافر قلمداد نموده، حكم قتل آنان را صادر مى‌نمايند.
ازاين‌رو، بايسته است ديدگاه مشركانه و اشكالات اساسى آنان نمايانده شود و ادعاهاى دروغين آنان مبرهن گردد، و اين همان كارى است كه محققان ارجمند جناب آقاى رحمت‌الله ضيايى و آقاى حميدالله رفيعى در اين اثر ارزنده به آن پرداخته‌اند؛ اميد است كه راه‌گشاى رهروان حقّ و حقيقت گردد."
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث