کلیپ صوتی: سه زنی که عذاب قبر ندارند - مجتهدی تهرانی (+ متن)

کلیپ صوتی: سه زنی که عذاب قبر ندارند - مجتهدی تهرانی (+ متن)

۱۷ فروردین ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری

«ثَلَاثٌ النِّسَاءِ یَرْفَعُ اللَّهُ عَنْهُنَّ عَذَابَ الْقَبْرِ وَ حْشَرُهُنَّ مَعَ فَاطِمَةَ علیها السلام»

  • اول زنی که با نداری شوهر خود بسازد «امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى عُسٌرِ زَوْجِهَا»

حضرت زهرا چند روز در خانه غذا نداشت به امیرالمومنین چیزی نگفت؛ روزی حضرت علی (علیه السلام) دید رنگ حسنین پریده رنگ به صورتشان نیست معلوم بود چند روز است که چیزی نخوردند، امیرالمومنین به حضرت زهرا گفتند چرا به من نگفتی چیزی تهیه کنم برای بچه ها؟ حضرت زهرا عرض کردند پدرم شب عروسی سفارش کردند از شوهرت چیزی تقاضا نکن شاید چیزی نداشته باشه خجالت بکشه از تو.

چقدر خوبه پدر ها شب عروسی به دختر خود این حرف ها رو بگه بر نداری شوهر صبر کن، آبروی شوهرت و نریز صبر کن. زن به فامیل خود هم نمیگوید شوهر من ندارد.

  • دوم: زنی که بر بد اخلاقی همسر خود صبر کند «وَ امْرَأَةٌ صَبَرَتْ عَلَى سُوءِ خُلُقِ زَوْجِهَا»

حدیث است کسی که در خانه خود بد اخلاقی میکنید همسر او در خانه غریب است. حدیث است «مَنْ حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهْلِهِ زَادَ اللَّهُ فِي عُمُرِهِ» کسی که با اهل خود خوبی و خوش اخلاقی میکنه عمر زیاد می کند.. در خانه کمک همسر خود کنید، با زن خود خوب باشید، اخلاق خودتونو خوب کنید،ظرف بشورید، لباس بشورید، اتو کنید با همدیگر دوست باشید. بعضیا زن باید آب هم بزاره دهنش!زن ۶ بچه را باید تربیت کند؛کلفَتی کنه، مرد دو قورت و نیم هم باقیشه!

  • سوم زنی که مهریه خود را ببخشد «وَ امْرَأَةٌ وَهَبَتْ صَدَاقَهَا»

اول انقلاب بود ۵ سکه آزادی بود بعد شد ۱۴ حالا شده به عدد انبیاء ؛ چقدر مهریه رفته بالا!! حدیث داره کسی که مهریه اش کمه خوبه اونی که مهریه اش زیاده از شومی دختره. مهریه را زیاد نکنید اختلاف میشود. یک آدم بیسواد هم میگوید کی داده کی گرفته! آقا مهریه دِین است باید پرداخت شود حتی اگر کسی بمیرد اول باید مهریه را بدهند بعد وصیت ثلث میت بعد ارث را تقسیم کنند. خدا کنه همچین زنی قسمت شما شود که شما را هم با خودش به بهشت ببرد اگر حوری ها بزارند شما پیش زن خود باشید. 


کلیپ صوتی "سه زنی که عذاب قبر ندارند" در موضوع سبک زندگی

زمان: 547 ثانیه (09:07)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث