گزیده سخنان آیت الله ناصری (1) ( +پوستر)

گزیده سخنان آیت الله ناصری (1) ( +پوستر)

۰۶ آبان ۱۳۹۶ 0 صوتی و تصویری

امید بخش ترین آیه قرآن

هر عملی انجام دهید، پیغمبر می بیند، هر نیتی که ناصری بکند، پیغمبر می بیند.
از اسرار ما مطلع می شوند . واخجلتا( چقدر خجالت داردا) چطور پیغمبر با این روسیاهی من شفیع من بشوند؟ چه بکنیم، لکن رحمه للعالمین است.....
یک نمونه از نگرانی حضرت جریان وفات این بزرگوار است. ایشان نگران امت بودند تا جایی که جبرئیل پیغام آورد که حضرت حق می فرماید: « و پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد ( و از امتت خواهد آمرزید که خشنود شوی ( سوره ضحی، آیه 5)  حضرت فرمودند: الان راحت شدم.


آیت الله ناصری : هر عملی انجام دهید، پیغمبر می بیند، هر نیتی که ناصری بکند، پیغمبر می بیند.

شکر هر چیری به حسب خودش است...

مومنین شاکر خدا هستند یعنی نعمتهای خدا را در نظر می آورند و از او تشکر می کنند و خدا هم از ما تشکر می کند. تشکر خدا به این است که نعمتت را اضافه می کند. شکر هر چیزی به حسب خودش است. شکر چشم، تنها به گفتن الحمدلله نیست بلکه شکرش این است که به آنجا که مولا راضی است نگاه کنی و به جایی که خدا رضایت ندارد نگاه نکنی.گوش هم همینطور است آقاجان


آیت الله ناصری : مومنین شاکر خدا هستند

نماز شب

اگر حالش را داری، نماز شب بخوان؛هر طور توانستی بخوان، خدا درستش می کند،

من شکسته تحویل می دهم،ولی او درست قبول می کند


آیت الله ناصری : اگر حالش را داری، نماز شب بخوان

فرمایش نبی اکرم (ص) است که فرمودند:

اگر یک نفر در یک جمع از (خوف خدا )گریه کند خدا همه آن جمع را به احترام قطره اشک این مومن رحمت می کند.خدای به این مهربانی داریم... در جلسات دینی و معنوی وارد بشوید. یک قطره اشک که در آن جلسه ریخته شود همه آنهایی که در آن جلسه هستند، مورد ترحم و عنایت حضرت احدیت قرار می گیرند.


آیت الله ناصری : در جلسات دینی و معنوی وارد بشوید. یک قطره اشک که در آن جلسه ریخته شود

خدا شاهد است همین که بنده ای به گناه اقرار کرد و چشم او یک خرده پر از آب شد، خداوند به او نظر رحمت می کند. یک قطره اشک که روی گونه های او می آید همه پرونده ها را بایگانی می کند. این چشم همه روز قیامت، گریان نیست.


آیت الله ناصری : خدا شاهد است همین که بنده ای به گناه اقرار کرد و چشم او یک خرده پر از آب شد،

ترک واجب و انجام حرام هر دو گناه است. متقی کسی است که هم واجباتش را ترک نکند و هم محرمات را انجام ندهد. آنگاه حالت نفسانی در وجود انسان پیدا می شود.


آیت الله ناصری :

شفاعت قرآن

نماز و روزه صورت برزخی دارند. همه اعمال ما صورت دارند و مجسم می شوند. حتی قرآن صورت برزخی دارد. در روایات بسیار مفصلی آمده است که روز قیامت شخص نورانی وارد محشر می شود و فضای محشر را منور می کند. همه گمان می کنند که او ملک مقرب است تا اینکه خودش را چنین معرفی می کند: «من قرآن هستم و شفاعت می کنم کسی را که به آیات من عمل کرده باشد.»


آیت الله ناصری : نماز و روزه صورت برزخی دارند. همه اعمال ما صورت دارند و مجسم می شوند.

بین الطلوعین بیدار باش

یکی از بزرگان در نجف اشرف توسلی به امیرالمومنین (ع) کرد که « یا علی شما خودت نان جو می خوردی من نمی توانم زندگی است و خرج دارد، یک فکری برای ما بکن. ما به شما پناه آوردیم. آن روز و فردا و این ماه و آن ماه خبری نشد، یک روز خیلی ناراحت شد و به حرم رفت که یا علی دیگر نمی توانم صبر کنم، یک فکری برای من بکن، شب حضرت را در خواب دید فرمودند: برو اهواز، فلان جا، کارت اصلح می شود، بلند شد و رفت همان جا که حضرت فرموده بود. شخص به او گفت: «آقا فرمودند بین الطلوعین بیدار باش توسعه رزق شما تضمین شده است.» می پرسد: آقا کیست؟» جواب می دهد : «حضرت بقیه الله» آقا فرمودند: بین الطلوعین بیدار باش توسعه رزق شما تضمین شده است


آیت الله ناصری : یکی از بزرگان در نجف اشرف توسلی به امیرالمومنین (ع) کرد که

منبع:  کانال تلگرام آیت الله ناصری (‏ Naseri_ir@)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث