مجموعه فرازهایی از زیارت جامعه کبیره  (1) (+پوستر)

مجموعه فرازهایی از زیارت جامعه کبیره (1) (+پوستر)

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

السلام علیکم یا اهل بیت النبوه

سلام بر شما ای خاندان نبوت
انسان زایر باید در حین گفتن السلام علیک از حیث فکر و اخلاق و عمل طوری باشد که مایه اذیت و آزار امام نباشد دل را با آب توبه شت و شو دهد و اشک ندامت از دیده فرو ریزد تا در سلامش راستگو باشد


و قاده الامم

و پیشوایان ملت ها
حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) واجد کمالات تمام انبیاء و رسولان است امت او نیز واجد کمالات تمام امت ها هستند و طبعا کسانی که قاید و راهبر امت اسلامی باشند قاید تمام امم خواهند بود. بر اساس ادله عقلی و نقلی اهل بیت اطهار (علیهم السلام) مظاهر ولایت مطلقه حضرت رب العالمین هستند وقاده الامم اند.


و اولیاء النعم

و در اختیار دارندگان نعمتها
نعمت بزرگ خدا بر بشر همان نعمت دین است که تمام اسباب و وسایل حیاتی را در راه تامین هدف می فاکند. دین و قانون آسمانی هر چقدر هم که جامع و اکل باشد از قدرت تدبیر ندارند بلکه نیاز به یک مدیر معصوم الهی دارد که ما او را امام و ولی امر یم نامیم و تدبی رو اداره حکیمانه او را ولایت معرفی می کنیم.


و موضع الرساله و مختلف الملایکه و محبط الوحی

و جایگاه رسالت و مرکز رفت و آمد فرشتگان و جای فرود آمدن وحی
اگر انسان یکبار به جایی برود نمی گویند آنجا رفت و آمد دارد بلکه وقتی این گفتار صحیح است که مکرر باشد شما اهل بیت عصمت (علیهم السلام) مختلف ملایکه هستید یعنی ..فرشتگان همیشه با شما در ارتباط هستند


و منتهی الحلم و اصول الکرم

و سر حد نهایی بردباری و اصول و اساس کردم و بزرگواری
در عالم امکان هرچه زیبایی پسندیدگی شایستگی و جمال و جلال از هر طرف موجودی صادر شود ریشه اش خاندان عصمت (علیهم السلام) هستند آنها مظاهر صفات خداوند هستند از جمله صفت کرم چرا که به هر که هر چه می دهند عوض نمی خواهند.


و معدن الرحمه و خزان العلم

و معدن رحمت (حق) و گنجینه داران دانش
ایمه معصومین (علیهم السلام) معادن رحمت خدا هستند یعنی پیدایش این همه موجودات در عالم هستی ... منشا و منبعش وجود اقدس امام (لیهم السلام) است... اهل بیت (علهیم السلام) کلیدداران گنجینه علم الهی هستند و به اذن خدا احاطه به تمام حقایق عالم دارند.


 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث