هزینه هر پیام  توهین آمیز به اسلام، یک دلار

هزینه هر پیام توهین آمیز به اسلام، یک دلار

۲۲ آذر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع
 سوزان کارلند پژوهشگر استرالیایی که استاد دانشگاه «موناش» ملبورن و همسر «ولید علی» فعال رسانه‌ای لبنانی است، درباره ابتکار خود گفت: از مدتی پیش چنین تصمیمی گرفتم و تا ماه اکتبر گذشته، 1000 دلار جمع‌آوری کرده‌ام.
«سوزان کارلند»، استاد دانشگاه موناش در ملبورن اعلام کرد که به ازای هر پیام و توئیت ضداسلامی که دریافت می‌کند، یک دلار به یونیسف اهدا می‌کند.
سوزان با این حرکت ضمن مقابله با انتشار پیام‌های اهانت‌آمیز به اسلام و مسلمانان در فضای مجازی، به نیازمندان نیز کمک می‌کند.
او می‌گوید: مبلغی که از این طریق جمع می‌کنم به کودکان نیازمند می‌دهم. اسلام‌ستیزان از شما متشکرم.
من سعی کردم با نادیده گرفتن و بلاک کردن آنها از این کار جلوگیری کنم ولی متوجه شدم که هیچکدام از این کارها قرآنی نیست و درس قرآن، هدایت از تاریک به نور است و سعی کردم از بدترین چیز، بهترین را بسازم”

سوزان ادامه می‌دهد: در گذشته کسانی را که این پیام‌ها را می‌دادند بلاک می‌کردم و یا به آن‌ها اهمیت نمی‌دادم و گهگاهی به آن‌ها جواب می‌دادم؛ اما چند ماه پیش تصمیم گرفتم که به توصیه قرآن عمل کنم.او گفت: قرآن به ما می‌آموزد که تاریکی را با نور و روشنایی از بین ببریم و من تصمیم گرفتم که این مسئله را به گونه‌ای دیگر پاسخ بدهم.

سوزان ادامه داد: احساس می‌کردم که باید در ازای هر کلام زشت فعالانه در انتشار خوبی در جهان گام بردارم.
او گفت: هر مسلمانی در فضای مجازی پیام‌های توهین‌آمیز زیادی دریافت می‌کند که از اهانت به لباسش گرفته تا آرزوی مرگ او را شامل می‌شود.
سوزان کارلند افزود: پس از اینکه تصمیم گرفتم به ازای هر پیام اهانت‌آمیز 1 دلار اهدا کنم دیگر این پیام‌ها آزارم نمی‌دهد و برایم به معنی کمک بیشتر به یونیسف است.

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Japan Today»

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث