آشنایی با دعای یستشیر

آشنایی با دعای یستشیر

۲۸ آذر ۱۳۹۶ 0 معارف

یادگار رسول خدا (ص) است که به امیرالمؤمنین علی (ع)  آموخت و سفارش فرمود  که در هر حال؛ چه در سختی و چه در گشایش بر آن مراقبت داشته باشد و  به  پیشوایان معصوم پس از خود بیاموزد.

و فرمود که این دعا «گنجی است از گنجهای عرش خدا» و  «کسی که این دعا بخواند خیر و برکت از فرق سرش تا زمین از آسمان بر او می بارد و او را انوار آرامش و رحمت می پوشاند»

برکات این دعا فراوان است. دعایی است که  تنگی سینه  برطرف می نماید و  اندوه دنیا را از  قلب انسان می زداید. همچنین کسی که سه بار با توجه خدا را به این دعا بخواند حاجتش براورده می شود و  در قیامت نیز طعم شیرین کرامت خداوند  را می چشد.

شب های جمعه بهترین فرصت است برای خواندن این دعا و خواندنش پیش از خواب،  موجب نزول ملائکه رحمت الهی  می شود.

این دعای شریف غنیمتی است برای گناهکاران که بار دیگر به آغوش مهربانی خدا بازگردند

در بخشی از این دعا آمده است: «و تويى پناه كسى كه به تو پناه آورد و تضرع و زارى به درگاهت كند، نگهدار آنى كه از تو نگهدارى‏خواهد و يار آنى‏ كه از تو يارى طلبد، بيامرزى گناهان كسى را كه از تو آمرزش خواهد، مسلط بر همه گردنكشان برتر (از همه) برتران بزرگ‏ همه بزرگان، آقاى آقايان، سرور سروران، دادرس دادخواهان غم زدای غمندگان اجابت كننده دعاى درماندگان شنواترين‏ شنوندگان بيناترين بينايان عادلترين حاكمان سريع‏ترين حسابگران مهربان ترین مهربانان، بهترين آمرزندگان، برآرنده حاجات مؤمنان، و فريادرس نيكان و شايستگان‏»

دانلود متن و ترجمه و صوت دعای یستشیر


منبع:نرم افزار باب النعیم 

بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏83 ؛ ص330

 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث