سردار شهید حسینعلی اکبری

سردار شهید حسینعلی اکبری

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ 0 فرهنگ و اجتماع

حسينعلي اكبري در سال 1343 در شهر درچه اصفهان چشم به جهان گشود.او تا سوم متوسطه در رشته ریاضی فیزیک درس خواند. او مدت ها در رشته ورزشي كاراته فعاليت نمود.در اين مسير هم بسيار موفق بود.تا جائيكه مقام اولي ودومي استان اصفهان را از آن خودنمود. و سپس با آغاز جنگ تحمیلی، طبق گفته خودش که "فرمان امام باید اجرا شود" به جبهه های جنگ شتافت. تا نويد بخش سربازان ومناديان امام خميني (ره )‌باشد. ميدان مسابقه اين بار خاك كشورش بود از اين رو حسينعلي تمام همت خود را صرف نمود تا در اين ميدان هم دست رزمندگان ايراني و همرزمانش به عنوان پيروز مسابقه و جنگ عليه كفر بالا برود.

حسينعلي در مدت حضورش مجاهدت هاي زيادي از خود نشان داد، روایتها از شجاعتهای او گفته و نقل شده است. بیشتر جهاد ایشان در کردستان و جبهه غرب کشور بود. ایشان به سمت فرمانده تيپ بيت المقدس منسوب شد. و رشادتها از خود نشان داد. تا درنهایت یعنی در8 دي ماه سال 1365 در خاك خونين شلمچه سر به آستان دوست نهاد وآسماني شد .

روایت یک خبرنگار از فرمانده‌ای در زیر آتش

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دوره نوجوانی به عنوان خبرنگار و عکاس به جبهه اعزام شد، وی یکی از خاطرات خود را از مقاومت و فرماندهی شهید «حسینعلی اکبری» بیان کرده است.

در بمباران هوایی بعثی‌ها هر کدام از ما دنبال جایی می‌گشتیم تا پناه بگیریم؛ بمب‌ها به صورت خیلی وحشتناک روی شهر سنندج می‌بارید؛ ما هم در حاشیه شهر بودیم؛ شهید اکبری در این سختی‌ها با آرامش و لبخند بچه‌ها را هدایت می‌کرد انگار که او زیر یک سقف فولادی ایستاده و آسیبی نمی‌بیند.

در واقع شهید اکبری فوق تصور بشری بود، مگر می‌شود یک انسان از جنس ما در برابر آن همه بمبی که می‌ریزد، خم به ابرو نیاورد و احساسی نداشته باشد.

یک بار دیگر به سوله فرماندهی برای امضای حکم مأموریت رفتم؛ شهید اکبری در حال خواندن نماز بود؛ ایستادم تا نمازش تمام شد؛ او بعد از نماز به سجده رفت؛ سجده‌اش طولانی شد وقتی که دیدم هنوز در سجده است، در زدم تا متوجه شود؛ هرچه به در زدم و او را صدا کردم، شهید اکبری در این عالم نبود که صدای مرا بشنود که چند روز بعد هم در شلمچه به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه سردار شهید حسینعلی اکبری :

"... بدانید دشمن درصدد است این آتش را از ما بگیرد و ما بایستی تو دهنی به دشمن بزنیم و محیط خود را یک محیط الهی نمائیم، که چشم دشمنان اسلام کور شود و از مکرشان نا امید گردند و به قول امیر المومنین :" کوهها از جا تکان خوردند تو از جای خود تکان نخور "ما بايد به دشمن ثابت کنیم که در این زمان پیرو رهبر کبیر انقلاب و دلسوز و رنج کشیده و رنجکش مسلیمن هستیم و تفاله های داخلی و خارجی را کنار خواهیم زد و تا رفع فتنه از عالم به جنگ و مبارزه ادامه خواهیم داد .

برادران بدانید شهدائی که با ایثار خونشان درخت اسلام را آبیاری کردند و باز شهدائی دیگر این درخت را آبیاری خواهند کرد شما وارث آنها هستید و نگهدارانده این درخت هر چند که خداوند نگهدار همه هست و خون شهدا اثرش بس عمیق در حفظ این درخت است و شما هم باشید که تکلیف خود را انجام بدهید و با توکل بر خدا تمام مشکلات را حل بنمائید ."

گالری: 
سردار شهید حسینعلی اکبری1
سردار شهید حسینعلی اکبری2
سردار شهید حسینعلی اکبری3
سردار شهید حسینعلی اکبری4
سردار شهید حسینعلی اکبری5
سردار شهید حسینعلی اکبری
سردار شهید حسینعلی اکبری
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث