فضایل حضرت زهرا (س): حضور در ميدان جنگ

فضایل حضرت زهرا (س): حضور در ميدان جنگ

۱۰ اسفند ۱۳۹۳ 0

 

سال سوم هجرت بود، بين سپاه اسلام و سپاه كفر، در كنار كوه احد (نزديك مدينه ) جنگ بسيار سختى درگرفت كه به جنگ احد معروف گرديد.
در اين جنگ هفتاد نفر از مسلمين به شهادت رسيدند و بسيارى مجروح شدند. يكى از مجروحين شخص پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله و سلم ) بود، دندانهاى جلو پيامبر شكست و آن چنان به او ضربه زدند كه كلاهخود آهنين كه در سرش بود،خورد شد.
بعد از جنگ ، وقتى پيامبر(صلى الله عليه و آله و سلم ) به مدينه بازگشت ، فاطمه زهرا(سلام الله عليها) به استقبال پدر رفت ، آب حاضر كرد و خون سروصورت پيامبر(صلى الله عليه و آله و سلم ) را مى شست . امام على (عليه السلام) با پسر خود آب مى آورد و فاطمه (سلام الله عليها) را در شستن خون بدن پيامبر(صلى الله عليه و آله و سلم ) كمك مى كرد. فاطمه (سلام الله عليها) هنگام شستن دريافت كه خون از بدن پيامبر قطع نمى شود، و هر چه آب مى ريزد، جلو ريزش خون را نمى گيرد، بلكه بر آن مى افزايد. قطعه حصيرى را آورد و آن را سوزاند و خاكسترش را روى بريدگيهاى بدن پيامبر(صلى الله عليه و آله و سلم ) ريخت . آن گاه خون ، بند آمد(1).

آرى ، حضرت زهرا(سلام الله عليها) تنها در محراب ، حضور نداشت ، بلكه در جريان جنگ نيز اين گونه حضور داشت و يار مهربانى براى رهبرش بود(2).


(1)داستان دوستان ، ج 2، ص 84 و 85.
(2) داستان دوستان ، ج 4، ص 113 و 114.

منبع:۳۶۰ داستان از فضايل مصائب و كرامات فاطمه زهرا (س)،عباس عزيزى

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث