لواط از نظر احادیث

لواط از نظر احادیث

۲۰ تیر ۱۳۹۴ 0
 
 
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 
إنّ أخوَفَ ما أخافُ على اُمّتي مِن عَمَلِ قَومِ لُوطٍ .
بيشترين چيزى كه براى امّتم از آن مى ترسم، عمل قوم لوط است.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 
 مَن وَجَدتُموهُ يَعمَلُ عَمَلَ قَومِ لُوطٍ ، فاقتُلوا الفاعِلَ و المَفعولَ بهِ .
اگر ديديد كسى كار قوم لوط را مى كند، كننده و دهنده را بكشيد.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : 
 مَن ألَحَّ في وَطي الرِّجالِ لَم يَمُت حتّى يَدعوَ الرِّجالَ إلى نَفسِهِ .
هر كس در نزديكى با مردها مداومت ورزد، نميرد تا آن كه مردان را به خود دعوت كند.
امام على عليه السلام : 
 ما أمكنَ أحَدٌ مِن نَفسِهِ طائعا يُلعَبُ بهِ إلاّ ألقى اللّه ُ عَليهِ شَهوَةَ النِّساءِ .
هيچ كس با ميل و رغبت اجازه نداد با او بازى شود، جز اينكه خداوند شهوت زنان را در او قرار دهد.

علّت تحريم لواط

امام على عليه السلام :
فَرَضَ اللّه ُ الإيمانَ تَطهيرا مِن الشِّركِ ··· و تَرْكَ اللِّواطِ تَكثيرا للنَّسلِ .
 خداوند ايمان را براى پاك كردن از لوث شرك واجب فرمود··· و ترك لواط را از بهر افزايش نسل.
بحار الأنوار: يكى از سؤالاتى كه زنديق از امام صادق عليه السلام پرسيد علّت تحريم لواط بود، حضرت فرمود :
 مِن أجلِ أنّهُ لَو كانَ إتيانُ الغُلامِ حَلالاً لاستَغنَى الرِّجالُ عَنِ النِّساءِ ، و كانَ فيهِ قَطعُ النَّسلِ ، و تَعطيلُ الفُروجِ ، و كانَ في إجازَةِ ذلكَ فَسادٌ كَثيرٌقالَ : فلِمَ حَرَّمَ إتيانَ البَهيمَةِ ؟ قالَ عليه السلام : كَرِهَ أن يُضَيِّعَ الرّجُلُ ماءَهُ و يأتيَ غَيرَ شَكلِهِ ، و لَو أباحَ ذلكَ لَربَطَ كُلُّ رجُلٍ أتانا . يَركَبُ ظَهرَها و يَغشى فَرجَها ، فكانَ يكونُ في ذلكَ فَسادٌ كثيرٌ ، فأباحَ ظُهورَها و حَرّمَ علَيهِم فُروجَها ، و خَلقَ للرِّجالِ النِّساءَ لِيأنَسوا بِهِنَّ ، و يَسكُنوا إلَيهِنَّ ، و يَكُنَّ مَوضِعَ شَهَواتِهِم و اُمَّهاتِ أولادِهِم .
 به خاطر اين كه اگر غلامبارگى حلال بود، در آن صورت مردها از زن ها بى نياز مى شدند و اين موجب از بين رفتن نسل و بى شوهر ماندن زن ها مى شد و در مجاز شمردن لواط، مفاسد بسيارى بودزنديق پرسيد: چرا نزديكى كردن با حيوانات، حرام شده است؟حضرت فرمود: خداوند خوش نداشته كه مرد آب خود را هدر دهد و با غير همنوع خود، نزديكى كند. اگر اين كار را اجازه مى داد، هر مردى يك ماده الاغ مى بست و هم از آن سوارى مى گرفت و هم با آن نزديكى مى كرد و در اين كار مفاسد بسيارى بود. لذا خداوند پشت هاى اين حيوانات [سوارى و بار كشى از آنها] را بر مردم حلال كرده و فرجهايشان را برايشان حرام فرموده است و براى مردها زنها را آفريد تا با آنان همدم شوند و به آنها آرامش گيرند و زنان جايگاه شهوات مردان و مادرانِ فرزندان ايشان باشند.
امام رضا عليه السلام :
 عِلّةُ تَحريمِ الذُّكرانِ للذُّكرانِ و الإناثِ للإناثِ ؛ لِما رُكِّبَ في الإناثِ و ما طُبِعَ علَيهِ الذُّكرانُ ، و لِما في إتيانِ الذُّكرانِ الذُّكرانَ و الإناثِ الإناثَ مِنِ انقِطاعِ النَّسلِ ، و فَسادِ التَّدبيرِ ، و خَرابِ الدُّنيا 
 علّت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است [كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است] و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل [بشر ]و برهم خوردن نظم و تدبير [جامعه] و نابودى دنيا مى شود.

لواط كننده

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
ألا لَعنَةُ اللّه ِ و المَلائكَةِ و النّاسِ أجمَعينَ ··· على ناكِحِ يَدِهِ ، و على مَن أتى الذُّكرانَ مِن العالَمينَ 
 هان! لعنت خدا و فرشتگان و مردم همگى··· بر كسى از ميان جهانيان كه با دستش شهوت خود را ارضا كند و بر كسى كه به غلامبارگى روى آورد.
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
مَن يَعمَلْ مِن اُمّتي عَملَ قَومِ لُوطٍ ثُمّ يَموتُ على ذلكَ فهُو مُؤَجَّلٌ إلى أن يُوضَعَ في لَحدِهِ ، فإذا وُضِعَ فيهِ لَم يَمكُثْ أكثَرَ مِن ثَلاثٍ حتّى تَقذِفَهُ الأرضُ إلى جُملَةِ قَومِ لُوطٍ المُهلَكينَ فيُحشَرَ مَعَهُم .
 هر كس از امّت من كار قوم لوط را انجام دهد و [با عادت] بر اين كار بميرد، مهلتش دهند تا در لحد گذاشته شود . زمانى كه در لحد گذاشته شد، بيش از سه روز نمى پايد كه زمين او را به ميان قوم هلاك شده لوط پرتاب مى كند و روز قيامت با آنها محشور مى شود.
بحار الأنوار ـ به نقل از ميمون لبّان ـ : نزد امام صادق عليه السلام بودم كه در حضور ايشان آياتى از سوره هود خوانده شد. چون به اين آيه رسيده شد: «و سنگهايى از [نوع ]سنگ گِلهاى لايه لايه بر آنان بارانديم [سنگهايى ]كه نزد پروردگارت نشان زده بود. و آن از ستمگران دور نيست»، حضرت فرمود: 
 مَن ماتَ مُصِرّا علَى اللِّواطِ فلَم يَتُبْ يَرميهِ اللّه ُ بحَجَرٍ مِن تلكَ الحِجارَةِ يكونُ فيهِ مَنِيَّتُهُ و لا يَراهُ أحَدٌ .
هر كس بر عمل لواط مداومت ورزد و توبه نكرده بميرد، خداوند يكى از آن سنگها را بر او بزند كه مرگش در آن باشد و هيچ كس آن را نبيند.

لواط دهنده

امام صادق عليه السلام : 
 إنّ اللّه َ تعالى جَعلَ شَهوَةَ المؤمنِ في صُلبِهِ ، و جَعلَ شَهوَةَ الكافِرِ في دُبُرِهِ .
خداوند متعال، شهوت مؤمن را در كمر او قرار داده است و شهوت كافر را در مقعد او.
امام صادق عليه السلام : 
 ما كانَ في شِيعَتِنا فلا يكونُ فيهِم ثَلاثةُ أشياءَ: لا يكونُ فيهِم مَن يَسألُ بكَفِّهِ ، و لا يكونُ فيهِم بَخيلٌ ، و لا يكونُ فيهِم مَن يُؤتى في دُبُرِهِ .
 در شيعيان ما هر خصلتى باشد، سه خصلت در آنها نيست: در ميان آنها كسى كه دست گدايى دراز كند، وجود ندارد. در ميان آنها بخيل، وجود ندارد و در بين آنها كسى كه لواط دهد، يافت نمى شود.
امام صادق عليه السلام : 
 حَرّمَ اللّه ُ على كُلِّ دُبُرٍ مُستَنكَحٍ الجُلوسَ على إستَبرَقِ الجَنّةِ .
خداوند نشستن بر استبرق بهشت را بر دُبُرهاى لواط شده حرام كرده است.
میزان الحکمه،جلد دهم.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث