لذت روزه و افطار از زبان یک تازه مسلمان آمریکایی

لذت روزه و افطار از زبان یک تازه مسلمان آمریکایی

۱۸ خرداد ۱۳۹۵ 0 فرهنگ و اجتماع

«اعظم نسیم جانسون»، پیرمرد ۶۱سالۀ آمریکایی، دو ماه پیش مسلمان شده و امسال تازه دارد طعم ماه مبارک رمضان را می‌چشد. دریافتش از اولین ماه رمضان را در صفحۀ گروه «انجمن تازه‌مسلمانان» چنین به یادگار گذاشته است:

امروز اولین روز از اولین ماه رمضان من است. البته اولین باری نیست که روزه می‌گیرم. بعضی را می‌بینم که برای رسیدن افطار مدام به ساعت نگاه می‌کنند. من هم بار اول همین کار را کردم؛ ولی آن را کنار گذاشتم، چون روزه را کشدارتر و سخت‌تر می‌کند. در این اولین ماه رمضان کارم مدام خواندن قرآن و ادعیه است. راستش نمی‌دانم دعا و قرآنم را درست می‌خوانم یا نه. کتابی دارم به اسم «گلچین رمضان» که از روی همان عمل می‌کنم. این کتاب اعمال و دعاهای هر روز ماه رمضان را جمع‌آوری کرده است.

اما دربارۀ احساسم: ای… می‌گذرد! خراب کردم، ولی ناامید نیستم! رفتم چیزی توی یخچال بگذارم که چشمم به یک تکه گوشت کبابی افتاد و شروع کردم به خوردن. تازه یادم آمد که روزه بوده‌ام! قضایش را می‌گیرم ان‌شاءالله! [باید خوشحالش کنیم و به‌ش بگوییم که خوردن سهوی روزه را باطل نمی‌کند.] چه خوشتان بیاید و چه نه، به نظر من خدا غفور و رحیم است.

از لحاظ معنوی هم احساس خوبی دارم و از خواندن نماز و قرآن لذت می‌برم. لحظه‌شماری می‌کنم که بالاخره بتوانم به مسجد بروم و نمازهایم را با مفهوم بالاتری به جا بیاورم. قصد دارم برای زندگی به شهری بروم که مسجد شیعیان داشته باشد. خوشحالم و منتظر روزه‌گرفتن در بقیۀ روزهای ماه رمضان هستم. موقع ظهر واقعاً بغض گلویم را می‌گیرد و اشک در چشمانم جمع می‌شود.

الآن نزدیک نماز عصر است. پس عصر به‌خیر به همۀ برادران و خواهرانم! خدا به همه‌تان خیر و برکت کثیر عنایت فرماید.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی ره یافته

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث