معرفی کتاب تربیت فرزند از دیدگاه حضرت زهرا (س)

معرفی کتاب تربیت فرزند از دیدگاه حضرت زهرا (س)

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ 0 اهل بیت علیهم السلام

زبان:

فاطمه زهرا (س) بهترین مادر بود، از این جهت که فرزندانی را که تربیت کرد همگی یا در راه خدا شهید شدند یا به اسارت رفتند، فرزندان حضرت فاطمه، تمام زندگی خویش را وقف خدا و دین او کردند. او بهترین مادر بود چون که به خوراک روح فرزندانش نیز اهمیت می داد و فقط به فکر خوراک جسم نبود. بچه ها را در شب قدر بیدار نگه می داشت و در بعضی مواقع آنها را همراه پدر به مسجد می فرستاد، به آنها انفاق کردن و رسیدگی به حال فقرا را آموزش میداد.

مادر از مؤثرترین عواملی به حساب می آید که می تواند تأثیر فراوان در رشد شخصیت فرزندان داشته باشد. تأثیر مادر در تربیت فرزندان شایسته و صالح، آن چنان مهم است که امامان معصوم(ع) به داشتن مادران با تقوا و پاکدامن افتخار می نمودند. از امام صادق(ع) است که: طوبى لمن كانت أمه عفيفة؛ خوشا به حال آن که مادری عفیفه و پاکدامن داشته باشد.

الگوپذیری و نیاز به الگو و سرمشق یکی از ضروریات تربیتی زندگی همه انسانها است. از بالاترین انسانها تا معمولی ترین آنها باید به دنبال اسوه و الگو برای تعالی روح و روان خود جهت اتکا و پشتوانه شخصیتی باشند، آن هم اسوه های پاک و بی خطا و به تعبیر قرآن کریم«اسوه حسنه». امام زمان(ع) که خود اسوه بهترین انسانها می باشند، مادر خود حضرت زهرا را به عنوان الگو و اسوه حسنه انتخاب و به او اقتدا نموده است.

این مجموعه شامل ۲۱ بخش از سیره عملی حضرت زهرا (س) در تربیت و حقوق فرزند می باشد. نام کتاب  تربیت فرزند از دیدگاه حضرت زهرا(س) انتخاب شده تا گامی باشد برای تربیت فرزندان به سیره عملی حضرت زهرا(س) که حضرتش فرزندانی را نیکو تربیت و تحویل جامعه نمودند. این کتاب در سال 1395 توسط انتشارات عطر عترت قم به چاپ رسیده است.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث