معرفی کتاب مرد غیرتمند ایرانی (سیری کوتاه در زندگی ابولؤلؤ)

معرفی کتاب مرد غیرتمند ایرانی (سیری کوتاه در زندگی ابولؤلؤ)

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ 0 اهل بیت علیهم السلام

زبان:

از آنجا که تاریخ صدر اسلام عموما برگرفته از منابع و متون عامه بوده و در این بین تحریفات و برداشت های غیر صحیح و مغرضانه حتی نسبت به شخصیت های ممتاز تاریخ از شخصیت رسول مکرم اسلام(ص) گرفته تا سایر بزرگان تاریخ اسلام به وفور به چشم می خورد، از این رو بدیهی است که در نزد این طیف، چگونه دیدگاه و نظری نسبت به شخصی چون جناب ابولؤلؤ قاتل خلیفه دوم اعمال گردد. و در يك جمله در نزد عامه، مبغوض ترین افراد جناب ابولؤلؤ می باشد.

مجموعه حاضر تلاشی بس اندك در خور وسیع این کمترین است تا با وجود همه نواقص و کاستی ها و موانع فوق از لابلای متون روایی، حدیثی و تاریخی اعم از منابع شیعه و سنی، شناخت اجمالی در احوال آن بزرگوار ارائه نماییم.

شخصیتی که در حقیقت با اقدام بزرگ خویش قلب مقدس حضرت صدیقه طاهره و امیرالمؤمنین(ع) و ائمه معصومین (ع (را خشنود ساخت و نفرین حضرت زهرا(س) را نسبت به او که خطاب به وی فرمود: «خداوند شکمت را پاره کند» محقق ساخت.

نهم ربیع الاول يك عمل احساسی و اختراعی شیعه نیست، بلکه برگزاری مجالس جشن و سرور در نهم ربیع الاول يك عمل اعتقادی و اصولی با پیروی از رسول خدا و ائمه معصومین می باشد، زیرا رسول خدا (ص)  نخستین کسی بود که به امر خداوند متعال روز نهم را روز جشن و سرور اعلان کرد و بدان عمل نمود. و به خاطر عظمت این روز که عید نامیده شده علمای بزرگوار شیعه، یکی از اعمالی را که بدان تأکید نموده اند غسل این روز می باشد.

این کتاب در سال 1401 و توسط انتشارات نورالحیات منتشر شده است.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث